شناسهٔ خبر: 24211388 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زاهدان| دانشگاه آزاد زابل ‌به بین‌المللی ارتقاء می‌یابد

R7843/P1377/S6,65/CT11

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اعلام خبر جذب هیئت علمی در این دانشگاه گفت: بر اساس برنامه قرار است دانشگاه زابل را به سطح بین‌المللی ارتقاء دهیم تا دانشجویان ۲ کشور هم‌جوار در این دانشگاه امکان تحصیل پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سلطانعلی میر امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر 27 هزار دانشجو در شعب دانشگاه آزاد سطح استان در 362 رشته و مقطع تحصیلی مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: برنامه داریم شعب دانشگاه را بر اساس نیاز و تقاضای موجود در استان افزایش دهیم و دانشگاه زابل را به سطح بین‌المللی ارتقاء دهیم تا دانشجویان 2 کشور همجوار در این دانشگاه امکان تحصیل پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در برنامه است که 4 مرکز تحقیقاتی به دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان اضافه شود، ادامه داد: سیستان و بلوچستان در بین دانشگاه‌های آزاد کشور در زمینه پژوهش و تولید مقالات دارای رتبه هشتم کشور است.

ایجاد مجتمع 100 مگاواتی تولید برق پاک

میر برگزاری همایش‌های ملی در دانشگاه آزاد زاهدان را از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال آینده عنوان کرد و گفت: توجه به مراکز رشد از فعالیت و برنامه‌های مهم دانشگاه آزاد استان است تا علاوه بر اشتغال‌زایی به درآمدزایی برای دانشگاه نیز کمک شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در ادامه از برنامه دانشگاه برای تولید برق پاک از منابع تجدید پذیر خبر داد و افزود: طرح احداث مجتمع 100 مگاواتی تولید برق از انرژی خورشیدی نیز در سال 97 در دستور کار دانشگاه آزاد استان است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در زمینه تحقیقات دارد و در این زمینه آماده همکاری با ادارات استان است، ادامه داد: آماده هستیم تا طرح‌های پژوهشی ادارات را به صورت کاملاً کاربردی انجام دهیم و در این راستا تاکنون تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد زاهدان و دانشگاه علوم پزشکی و اداره صنعت و معدن به امضاء رسیده است.

میر گفت: در راستای کاربردی کردن رشته‌های دانشگاه یک طرح آزمایش در دانشگاه انجام شده تا رشته‌های کاربردی که نیاز بازار کار را تأمین می‌کند به دانشگاه اضافه شود و در این راستا در حال اخذ مجوز برای رشته‌های جدید هستیم.

جذب هیئت‌علمی در دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری عنوان کرد: در زمینه برنامه‌های فرهنگی تلاش است تا تمام برنامه‌های دانشگاه، دانشجو محور شود. مهمترین برنامه فرهنگی در دستور کار ما اردوهای راهیان نور است که اعزام دانشجویان دانشگاه‌های آزاد استان به این اردوها از چند روز آینده آغاز می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌های آزاد استان تاکنون بیش از 79 هزار فارغ‌التحصیل داشته‌اند، عنوان کرد: نخستین گروه فارغ‌التحصیلان پزشکی دانشگاه آزاد زاهدان به‌زودی فارغ‌التحصیل می‌شوند.

میر از اعطای تخفیف 50 درصدی شهریه به رشته‌هایی کم مخاطب خبر داد و گفت: برنامه داریم در رشته‌هایی که مخاطب کمتری دارند تخفیفی تا 50 درصد برای شهریه دانشجویان در نظر بگیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: 337 عضو هیئت‌علمی در دانشگاه‌های آزاد سطح استان مشغول فعالیت علمی هستند. برنامه داریم سال آینده در برخی رشته‌ها مانند پزشکی، روانشناسی و معارف به تعداد معدود هیئت‌علمی جذب کنیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما