شناسهٔ خبر: 24211077 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تکذیب مشاهده قطعات هواپیما/ فردا جست و جوها ادامه می یابد

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل وجود مه غلیظ در منطقه تشخیص اینکه اشیای مشاهده شده در کوه دنا قطعات هواپیماست نمی‌توان صد در صد آن را تائید کرد و فردا جست و جوها با توان بیشتری بویژه در سی سخت ادامه می یابد.

صاحب‌خبر -

علی محمد احمدی دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: از فردا سه شنبه یک پایگاه بحران با تجهیزات و امکانات لازم برای ادامه عملیات جست و جو در سی سخت مستقر می‌شود.
وی تصریح کرد که آخرین گمانه زنی‌ها و نظر کارشناسی مبنی بر این است که قله بیژن محل سقوط احتمالی هواپیما است.
وی اظهار داشت: گروه‌های جست و جوی زمینی و هوایی این منطقه را بررسی کرده‌اند اما به دلیل شرایط جوی منطقه در ارتفاع بیش از چهار هزار و 400 متری که در بیشتر مواقع سال پوشیده از برف است عملیات تجسس به ‌دشواری صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: از روز یکشنبه توسط چندین فروند بالگرد جمعیت هلال احمر و هوانیروز از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس و بوشهر و صدها نیروی امدادی، عملیات جست و جو در مناطق احتمالی به ویژه در محدوده ارتفاعات مشرف به منطقه پادنای شهرستان سمیرم انجام شد اما لاشه هواپیما یافت نشد.
احمدی تاکید کرد که عملیات جست و جو علاوه در مناطق پیش بینی شده در پادنای سمیرم با بسیج تمامی امکانات و نیروهای امدادی در منطقه سخت گذر بیژن نیز انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: برای به نتیجه رسیدن تلاش‌ها و یافتن هواپیمای سقوط کرده از نیروهای نظامی سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی هم استفاده خواهیم کرد.
وی ابراز داشت: با توجه به تأکید دولت به‌ویژه رئیس‌جمهوری، معاون اول و سایر مقامات اجرایی و حضور وزیر راه و شهرسازی در منطقه از فردا نیز نیروها و امکانات بیشتری برای عملیات جست‌وجو به منطقه اعزام خواهند شد.
وی گفت: سخت گذر بودن، ارتفاع 4500 متری برخی قله های دنا برودت هوا و مه شدید، کار امدادرسانی در منطقه را با مشکل مواجه کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از کشورهایی که دارای ماهواره تجسسی و شناسایی هستند نیز درخواست شده است هرگونه اطلاعاتی که درباره محل سقوط هواپیما دارند را در اختیار کشورمان قرار دهند.
احمدی در ادامه تصریح کرد: خبرهای ضدونقیضی که از سوی رسانه‌ها و مقام‌های مسئول مبنی بر پیدا شدن قطعاتی از هواپیما منتشر شده را نمی‌توان تأیید کرد.
افزون بر 600 نیروی امدادی، 8 فروند پهپاد و 6 فروند بالگرد در کار امداد رسانی به سانحه هواپیمایی بکار گرفته شده است.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
جست‌وجو برای یافتن جانباختگان احتمالی این سانحه هوایی پس از سقوط هواپیما آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
3016/1662/6110/8143

انتهای پیام /*

نظر شما