شناسهٔ خبر: 24211048 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نقوی:

قانون اطلاعات سپاه را در مسائل جاسوسی و نفوذ ضابط قضایی معرفی کرده/ انتقاد از اظهارنظرهای تفرقه‌افکنانه درباره نیروهای امنیتی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از برخی از اظهارنظرهای اختلاف‌افکنانه بین نیروهای امینتی گفت: قانون صراحتاً سازمان اطلاعات سپاه را به‌ عنوان ضابط قضایی حوزه‌های جاسوسی، نفوذ و فعالیت‌های امنیتی معرفی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از اقدام اخیر سازمان اطلاعات سپاه در دستگیری تعدادی از جاسوسان که با عنوان انجام پروژه‌های محیط‌زیستی اطلاعات محرمانه کشور را ثبت و ضبط و به خارج از کشور منتقل می‌کردند، گفت: طبق قانون اساسی و همچنین مصوبات مجلس شورای اسلامی و در قوانین مصوبه مجلس ازجمله قانون شرح وظایف وزارت اطلاعات و اساسنامه سپاه، سازمان اطلاعات سپاه به‌عنوان ضابط قضایی عنوان شده و وظایف بسیار مهمی بر عهده آن گذاشته شده است، به‌ویژه در حوزه‌های امنیتی و ضدجاسوسی و حوزه‌های نفوذ بیگانه در داخل کشور که مستقیماً مسئول ضابط قضایی در این حوزه‌ها بر عهده سازمان اطلاعات سپاه است.

وی افزود: سازمان اطلاعات سپاه انصافاً تلاش شبانه‌روزی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن دارد؛ پروژه‌های نفوذ، پروژه‌های بسیار گسترده‌ای است. دشمن از همه ظرفیت و امکاناتش استفاده می‌کند و تلاش دارد تا از هر فرصتی برای جاسوسی استفاده کند، به‌ویژه در بین کسانی که مسئولیت‌های مهم دارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دشمن برنامه‌های زیادی را در حوزه جاسوسی و نفوذ دارد و این موضوع وظیفه سازمان اطلاعات سپاه را بسیار سنگین می‌کند.

نقوی خاطرنشان کرد: ما در سال‌های اخیر دیده‌ایم که سازمان اطلاعات سپاه همیشه خبرهای بسیار خوشی را در بحث دستگیری جاسوسان به مردم داده و افراد و جایگاه‌هایی را توانسته مراقبت کند و جلوی تحرکات را بگیرد که خیلی‌ها باور نمی‌کردند که چنین کاری انجام شود.

وی افزود: دشمن همه توان و امکانات خود را برای جاسوسی به کار می‌گیرد و بهره‌برداری می‌کند و لذا لازم است از تلاش‌های شبانه‌روزی سربازهای گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه تقدیر و تشکر کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صحبت‌های برخی از افراد مبنی بر اینکه دستگیری جاسوسان برعهده وزارت اطلات است، اظهار داشت: من به این افراد توصیه می‌کنم که قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس را بخوانند و کاملاً شفاف و روشن است و قانون صراحتاً سازمان اطلاعات سپاه را به‌عنوان ضابط قضایی حوزه‌های جاسوسی، نفوذ و فعالیت‌های امنیتی معرفی کرده است.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که تلاش می‌کنند تا با اظهارنظرهایشان بین نیروهای امنیتی اختلاف ایجاد کنند، باید گفت که این رفتارها در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست. امروز همه دستگاه‌های امنیتی، نظارتی و اطلاعاتی ما با هم همکاری و همپوشانی دارند و اگر این همکاری و همپوشانی نبود،‌ تلاش‌های دشمن برای نفوذ و جاسوسی خسارات زیادی را برای ما به همراه داشت.

انتهای پیام/ن

نظر شما