شناسهٔ خبر: 24210900 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جنتیلونی: دولت آینده ایتالیا پوپولیستی و ضد اروپایی نخواهد بود

رم - ایرنا - 'پائولو جنتیلونی' نخست وزیر ایتالیا در آستانه انتخابات پارلمانی خاطرنشان کرد: 'هیچ ریسکی وجود ندارد که با انتخابات آینده در ایتالیا دولتی با مواضع پوپولیستی و ضد اتحادیه اروپایی بر سرکار بیاید'.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روزنامه 'لارپوبلیکا'، نخست وزیر ایتالیا در نشستی مطبوعاتی و در آستانه انتخابات پارلمانی اظهار داشت: هیچگونه ریسکی در مورد وجود داشتن مواضع ضد اروپایی و پوپولیستی برای دولتی که پس از انتخابات 4 مارس آینده در ایتالیا بر سرکار بیاید، وجود نخواهد داشت.
جنتیلونی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی پرسید، 'با توجه به نظر سنجی های انجام گرفته پیرامون نتایج انتخابات سیاسی ماه آینده ایتالیا، آیا به عقیده وی این امکان وجود دارد که دولتی که پس از انتخابات بر سرکار خواهد آمد، از اکثریت واضحی برخوردار نباشد و فرضیه دولت ائتلافی بین راست میانه و چپ میانه درایتالیا نیز پا گیرد، تقریباَ شبیه به وضعیتی که در آلمان پیش آمده است؟' گفت: باید وضعیت دولت آینده ایتالیا را مردم ایتالیا در پای صندوق های رای تعیین خواهند کرد و نه مؤسسات نظر سنجی، َ من به شما اطمینان می دهم که ائتلاف چپ میانه در دولت آینده ایتالیا نقشی بنیادی خواهد داشت.
نخست وزیر ایتالیا با وجود اینکه مشخص نکرد که ائتلاف چپ میانه از چه احزاب و گروه هایی تشکیل خواهد شد گفت، در هر صورت هیچگونه ریسکی در مورد وجود داشتن مواضع ضد اروپایی و پوپولیستی برای دولتی که پس از انتخابات 4 مارس آینده در ایتالیا بر سرکار بیاید، وجود نخواهد داشت.
در پی پایان دوره هفدهم قانونگذاری ایتالیا و انحلال پارلمان توسط رئیس جمهوری این کشور در پایان سال 2017، احزاب و نیروهای سیاسی ایتالیا نمادها و لیست های انتخاباتی خود را در ماه ژانویه 2018 به وزارت کشور ارائه و آنرا معرفی کردند.
انتخابات سیاسی و پارلمانی در روز 4 مارس (13 اسفند) و اولین نشست مجالس سنا و نمایندگان برای انتخاب رئیسان این دو مجلس در 23 مارس (3 فروردین) برگزار خواهد شد.
در روزهای 25 و 26 ماه مارس (5 و 6 فروردین) نیز گروه های پارلمانی شکل گرفته و در 2 و 3 آوریل (13 و 14 فروردین) رایزنی های رئیس جمهوری در ارتباط با تشکیل دولت جدید آغاز خواهد شد.
از آنجایی که 'پائولو جنتیلونی' نخست وزیر از مقام خود استعفا نداده و از سوی پارلمان نیز رأی عدم اعتماد نگرفته است، دولت کنونی ایتالیا به منظور تضمین ثبات کشور تا زمان تشکیل پارلمان زمام امور را با تمامی اختیارات مربوطه در دست دارد.
اروپام** 461**3404

انتهای پیام /*

نظر شما