شناسهٔ خبر: 24210774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حجت‌الاسلام رئیسی:

جنگ بی‌امانی علیه نیروهای انقلابی شکل گرفته است/ ضرورت فعالیت در جبهه فرهنگی و خدمت‌رسانی

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز جنگ بی‌امانی علیه نیروهای انقلابی شکل گرفته است، گفت: باید در دو جبهه فرهنگی و خدمت‌رسانی به مردم فعال بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع فعالان فرهنگی همدان با بیان اینکه کسب معرفت نسبت به حضرت صدیقه (س) آسان نیست، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) سرالله هستند و مقام کوثر و ام‌ابیها که برای ایشان ذکر شده، دارای معانی عمیقی است.

وی با بیان اینکه درک جایگاه حضرت زهرا (س) مانند حقیقت لیله‌القدر ممکن نیست، گفت: همان‌طور که درک حقیقت توحید برای ما امکان‌پذیر نیست کسب معرفت نسبت به شخصیت حضرت فاطمه (س) نیز سخت است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه عمل به سیره حضرت زهرا (س) و پیروی از آن حضرت برای ما تکلیف است، شناخت ایشان را به دو صورت شناسنامه‌ای و معرفت به مقام ولایت دانست و افزود: برای دستیابی به این شناخت باید از خود ایشان کمک گرفت.

وی بعد از اقامه نماز را زمان مناسبی برای دعا در مورد کسب معرفت نسبت به اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: آینده جهان به نام حضرت زهرا (س) رقم می‌خورد چون امام زمان (ع) فرمودند «مادرم فاطمه برای من اسوه و الگوست».

رئیسی با بیان اینکه این کشور و نظام باید بر اساس سیره اهل بیت (ع) حرکت کند، گفت: خون شهدا، پیام امام (ره) و رهبری، قانون اساسی، خانواده شهدا و مردم عمل به اسلام است.

وی با اشاره به وجود افتخارات بسیاری در این نظام گفت: ایستادگی مردم در مقابل دشمنان، مقاومت در برابر جریان‌ تکفیری و داعشی و بیرون راندن آنها از منطقه از افتخارات ایران اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی دستیابی به علم و تکنولوژی در عرصه‌های مختلف و جایگاه ممتاز کشور در حوزه علمی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: توفیقات زیادی کسب کرده‌ایم اما در بعضی حوزه‌ها مشکلات جدی داریم که مهم‌ترین آن حوزه اقتصادی است.

وی با اشاره به وجود منابع غنی در ایران و نیروی انسانی زبده گفت: با این موقعیت؛ هنوز آن جایگاهی که باید در منطقه و جهان داشته باشیم را کسب نکرده‌ایم.

رئیسی با بیان اینکه هرجا در مسیر گفتمان امام و رهبری حرکت کردیم پیروز بودیم، ادامه داد: هر جا از این گفتمان منحرف شدیم با مشکل برخوردیم، مشکلات و دغدغه‌ مردم از زبان مقام معظم رهبری بیان می‌شود پس باید بر اساس منویات رهبری برای حل مشکلات این مردم نیز اقدام شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفتمان امام (ره) را گفتمانی توحیدی و منطبق با عدالت اجتماعی دانست و اظهار کرد: جامعه ما باید ضمن برخورداری از عدالت و پیشرفت به دور از هرگونه فساد در مسیر مبارزه با فقر، تبعیض و فساد اداری و سیستمی حرکت کنند.

وی وجود این مشکلات را زیبنده یک جامعه اسلامی نداست و افزود: باید در دنیا الگو باشیم و با تأکیدات دلسوزانه مقتدا مقام معظم رهبری، بر رفع مشکلات اقتصادی و تسریع در حل مشکلات معیشت مردم قدم برداریم.

رئیسی با تأکید بر اینکه همه بخش‌ها با بهره‌گیری از نیروهای دلسوز، معتقد و انقلابی اداره و تقویت شوند، تحقق این مهم را در تقویت کارآمدی نظام اسلامی مثمر ثمر دانست.

وی با گریزی به مجاهدت سردار همدانی در عرصه‌های مختلف گفت: به برکت خون شهدا، بیداری اسلامی در منطقه رقم خورده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم، تأکید کرد: خداوند متعال از خون شهدا نمی‌گذرد چراکه خون شهدا به خون پاک امام حسین (ع) متصل شده است، همان‌طور که ثمره خون حضرت اباعبدالله (ع) جهل‌زدایی از مردم بود امروز نیز خون شهدا در مسیر جهل‌زدایی در دنیای مدرن به جوشش درآمده است.

وی تمسک به سیره اهل بیت (ع) را تنها راه نجات بشر از مشکلات دانست و افزود: باید در دو جبهه فرهنگی و خدمت‌رسانی به مردم فعال بود، دشمن در جبهه فرهنگی با ایجاد شبهات درصدد ریزش نیروهای دلداده به انقلاب است که نباید اجازه این کار را داد.

رئیسی با بیان اینکه امروز جنگ بی‌امانی علیه نیروهای انقلابی شکل گرفته است، تصریح کرد: ارائه خدمات شایسته و گره‌گشایی از مشکلات مردم وظیفه نیروهای دلداده انقلاب است که باید در این راه قدم بردارند.

وی با اشاره به اینکه خادم‌یاران آستان قدس باید بدانند که خدمت آنها در مسیر گره‌گشایی از مشکلات است و در این راستا توقع تشکر از مردم نداشته باشند بیان کرد: خدمت باید برای رضای خدا باشد.

انتهای پیام/ی

نظر شما