شناسهٔ خبر: 24210708 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مقیمی مطرح کرد؛

مهلت یک ماهه فرمانداران برای تعیین تکلیف واحد‌های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل

استاندار تهران گفت: همه فرمانداران موظف به ارائه گزارش تحلیلی برای تعیین تکلیف واحد‌های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل تا یک ماه دیگر در استان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین مقیمی استاندار تهران در کارگروه شورای برنامه ریزی استان تهران مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان پاکدشت با اشاره به استقرار 3 شهرک صنعتی در پاکدشت خواستار تعیین تکلیف آن دسته از واحد های صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل در شهرستان پاکدشت و شهرستان های استان تهران شد.

مقیمی با بیان این مطلب که مشکلات واحد های صنعتی هرچه سریعتر باید رفع شود یادآورشد: در بررسی های کارشناسی به دست آمده درخصوص مشکلات مربوط به واحد های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل مشخص شد که به روز نبودن فناوری این واحد ها، بالا بودن قیمت تمام شده محصولات تولیدی، عدم صرفه اقتصادی برای صاحبان صنایع از مهمترین عوامل تعطیل یا نیمه تعطیل شدن واحد های صنعتی در سطح استان هستند.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران با تعیین مهلت برای فرمانداران استان برای تعیین تکلیف واحد های صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل تأکیدکرد: برخی از این واحد ها برای دریافت تسهیلات از بانک ها با مشکلاتی مواجه هستند و فرمانداران باید تا پایان سال گزارشی تفصیلی، تحلیلی و مبسوط از علل تعطیلی صنایع درشهرستان های متبوع خود ارائه کنند.

مقیمی عزم دولت را در رفع موانع مربوط به صنایع را جدی دانست و افزود: معتقدم اگر قصد ایجاد فرصت های شغلی را در استان داریم، ابتدا باید با نگاه آسیب شناسانه و در عین حال کارشناسی به ریشه یابی علت های تعطیلی صنایع اقدام کنیم.

رئیس شورای برنامه ریزی استان تهران خاطرنشان کرد:مشکلات آن دسته از واحد های تعطیل یا نیمه تعطیل که به واسطه بدهی به اداره بیمه یا مشکلات مالیاتی دارند را در صورت عدم رفع مشکل در ستاد تسهیل شهرستان در ستاد تسهیل استان بررسی و با جدیت پیگیری می کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما