شناسهٔ خبر: 24210423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

درگفتگو با مهر عنوان کرد:

زنده نگه داشتن مکتب و راه حضرت فاطمه(س) هدف عزاداری ها است

میناب - عالم برجسته هرمزگانی هدف از پایه گذاری اجتماعات بزرگ عزاداری در استان هرمزگان را زنده نگه داشتن و احیاء مکتب و نام حضرت فاطمه زهرا (س) در جامعه عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

حضرت آیت الله غلامحسین رئوفی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اهداف پایه گذاری راهپیمایی ها و اجتماعات بزرگ عزاداری در سالروز شهادت ائمه به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) در استان هرمزگان به ویژه منطقه هشتبندی بیان داشت: هدف مهم از پایه گذاری این اجتماعات و راهپیمایی های بزرگ عزاداری ائمه در منطقه هشتبندی زنده نگه داشتن و احیاء مکتب و نام حضرت فاطمه زهر(س)  در جامعه بوده است.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) در مظلومیت به سر می برد، قبر دختر نبی مکرم اسلام از نگاه ها مخفی و ناشناخته است و این بانو همانند سایر ائمه هدا  قبر و بارگاهی ندارد، انعکاس مظلومیت بانوی دو عالم هدف دیگر برپایی راهپیمایی ها بزرگ عزاداری است.

آیت الله رئوفی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) از عظمت و بزرگی بسیاری برخوردار است و زنده نگه داشتن عظمت بانوی مکرمه جهان اسلام از اهداف مهم برگزاری مراسمات باشکوه عزاداری مادر سید الشهدا است.

عالم بزرگ هرمزگانی اظهار داشت: نبی اکرم تنها یک دختر بیشتر در عالم نداشت و آن هم حضرت فاطمه(س)  بود.

وی تصریح کرد: بر عموم مردم لازم است در مراسمات،اجتماعات و راهپیمایی ها عزاداری و سینه زنی هیات عزاداری در روز سوم جمادی الثانی (یکم اسفندماه ۹۶) زن و مردم در قالب دسته جات عزاداری به صورت راهپیمایی ، عزاداری و سینه زنی کنند.

آیت الله رئوفی بیان داشت: برگزاری مراسمات عزاداری باشکوه حضرت زهرا(س)  تنها به هشتبندی ختم نگردد و در جای جای استان و مناطق همچوار نظیر سندرک، توتنگ، پوم ، بشاگرد، منوجان، چاه شاهی، جغین، رودان، توکهور، چاه غربال، سرنی و چراغ آباد هرکس صدای این جانب را می شوند دسته جات عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برپا دارند.

عالم برجسته هرمزگانی تصریح کرد : برپایی مراسمات بزرگ عزاداری در هشتبندی و سایر مناطق استان هرمزگان و سایر مناطق سبب آشنایی و بیداری عموم مردم نسبت به  مظلومیت حضرت زهرا (س) و مکتب و راه او می شود و شرکت در این مراسمات حسنات بسیار دارد.

این عالم هرمزگانی در ادامه با اشاره به سخنی از نبی اکرم (ص) در خصوص جایگاه و عظمت حضرت فاطمه (س)  افزود: نبی مکرم اسلام می فرمایند رضای حضرت فاطمه (س) رضای پرودگار عالمیان است و غضب حضرت فاطمه (س) غصب پروردگار است.

آیت الله رئوفی  خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام می فرماید هر کس حضرت فاطمه (س) را به خشم بیاورد مرا به خشم آورده است و هرکس که حضرت فاطمه (س)  از او راضی باشد من نیر از او راضی خواهم بود.

عالم برجسته هرمزگانی تصریح کرد: پیروی از مکتب و راه اهل بیت عصمت و نبوت به ویژه حضرت زهرا (س)  راه نجات مردم در دنیا و آخرت است و این راه هم کلید بهشت است و هم کلید نجات  انسان از برزخ می باشد.

شایان ذکر است بیش از پنج سال است که راهپیمایی های بزرگ عزاداری سه معصوم شامل حضرت فاطمه زهرا(س) ، حضرت علی (ع) و حضرت امام جعفر صادق (ع) به همت حضرت آیت الله رئوفی در منطقه هشتبندی پایه گذاری شده است و این مهم  در حال گسترش به مناطق مختلف هرمزگان است و امسال نیز مراسم بزرگ عزاداری حضرت فاطمه(س) در منطقه هشتبندی به همت این عالم بزرگ هرمزگانی برگزار می گردد.

نظر شما