شناسهٔ خبر: 24210299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

ضرورت ایجاد آمادگی ورود به بازارکار در سربازان

رئیس سازمان بسیج علمی با بیان اینکه نظام آموزشی در کشور ما به گونه‌ای است که افراد پس از فارغ التحصیلی آماده ورود به بازار کار نیستند، گفت: باید در دوران سربازی این آمادگی را از طریق آموزش‌های مختلف در افراد ایجاد کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، قدیانی در نشست بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سربازان در دوران قبل، حین و پس از خدمت سربازی که پیش از ظهر امروز در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، با بیان اینکه نگاه به سرباز نباید تنها مربوط به دوران دو ساله خدمت سربازی باشد، گفت: بحث مهارت آموزی یک بحث کاملا رفت و برگشتی است و هم روی سرباز تاثیر دارد و هم روی سیستم و محل خدمتش تاثیرگذار است.

رئیس سازمان بسیج علمی ادامه داد: لازمه این کار این است که ما این آموزش‌ها را به جای انتهای دوره سربازی در ابتدای دوره سربازی ارائه کنیم. این باعث می‌شود که سرباز یک فرصت طلایی ۱.۵ ساله پس از دریافت آموزش داشته باشد و بتواند به شکل حرفه‌ای در حین خدمت از آن استفاده کند.

قدیانی با اشاره به شرایط نظام آموزشی کشور افزود: نظام آموزشی در کشور ما به گونه‌ای است که افراد پس از فارغ التحصیلی آماده ورود به بازار کار نیستند. بنابراین ما باید در دوران سربازی این آمادگی را از طریق آموزش‌های مختلف در افراد ایجاد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اپیدمی که در مورد سربازی ایجاد شده گفت: این یک اپیدمی است که افراد در طول خدمت سربازی همواره از خدمت خود ناله می‌کنند اما بعدها و تا پایان عمر از خاطرات دوران سربازی‌شان به عنوان بهترین خاطرات یاد می‌کنند.

قدیانی تاکید کرد که باید با یک مدیریت هوشمند و با ایجاد یک سری قوانین مکمل طرح مهارت آموزی سربازان را به گونه‌ای اجرا کرد که در آینده شغلی افراد نیز تاثیرگذار باشد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما