شناسهٔ خبر: 24210162 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زاهدان سوم اسفند میزبان نوزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نوزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب از سوم تا نهم اسفند در قالب 243 غرفه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی زاهدان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حسین مسگرانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاههای کتاب سیستان و بلوچستان 419 ناشر و نمایندگی نشر از سراسر کشور آثار خود را در قالب 51 هزار و 652 عنوان کتاب در مدت یک هفته در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.
وی ادامه داد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه در سه شهرستان سراوان، خاش و زهک ویژه برنامه فرهنگی به اجرا در خواهد آمد.
وی افزود: امسال همزمان با این نمایشگاه چهارمین دوره کتاب سال سیستان و بلوچستان با تجلیل از برترین کتاب برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: حضور ناشران استانی در این دوره از نمایشگاههای زاهدان چشمگیر بوده به طوری که افزون بر110 عنوان کتاب به دبیرخانه رسید و مورد داوری قرار گرفت.
وی افزایش شمار انتشارات در دانشگاههای استان را گامی مهم در گسترش علم و فرهنگ در جامعه برشمرد.
مسگرانی تاکید کرد: نمایشگاه کتاب تنها بازار فروش کتاب نیست بلکه یک جریان فرهنگی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آشنایی با ناشران و فرصتی برای بررسی فرصت ها و تهدیدهای این بخش است.
وی گفت: در نمایشگاه کتاب امسال استان دستگاهها و نهادهای مختلف نظیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه های عمومی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی، حفظ آثار دفاع مقدس و کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان آثار خود را در معرض دید علاقه مندان قرار خواهند داد.
وی بیان کرد: همچنین 10 غرفه برای ارائه آثار رسانه های دیجیتال درنوزدهمین نمایشگاه کتاب زاهدان پیش بینی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: کتاب های عرضه شده در این نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی به فروش می رسد.
وی گفت: امسال در نوزدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان 900 میلیون تومان بن کتاب توزیع می شود که 20 میلیون تومان بیشتر از سال گذشته است.
مسگرانی ساعت بازدید از نمایشگاه را 9 تا 12 ظهر و 16 تا 20 عصر ذکر کرد و گفت: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه یکی از معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا امیرخانی نویسنده برجسته کشور و مدیرعامل موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران به عنوان مهمانان ویژه شرکت دارند.
وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان بزرگترین رویداد فرهنگی استان است که خوشبختانه هرساله پر شورتر از گذشته مورد استقبال ناشران و دوستداران عرصه فرهنگ و هنر استان قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا هجدهمین نمایشگاه سراسری کتاب سیستان و بلوچستان از 24 تا 29 بهمن سال 95 با حضور 417 ناشر و نمایندگی کشوری و 30 ناشر استانی در زاهدان برپا شده بود.
به گفته حسین مسگرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشوری و استانی 60 هزار عنوان کتاب عرضه کرده بودند.
7316 **6081

انتهای پیام /*

نظر شما