شناسهٔ خبر: 24209876 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری 445 نشست کتاب در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: 445 نشست کتاب در 10 ماهه نخست سال جاری با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان انجام شده که از میان 274 نشست کتابخانه ای و 171 نشست مدرسه ای است.

صاحب‌خبر -

علی فیروز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری نشست تخصصی شعر و 15جلسه نقد و رونمایی کتاب از دیگر برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی به شمار می رود.
وی اضافه کرد: توجه به برگزاری جلسات مثنوی خوانی، حافظ خوانی، شاهنامه خوانی، شعرخوانی و همچنین کارگاه های قصه گویی، کتابخوانی، بلندخوانی، جمع خوانی در کتابخانه ها و مدارس از اولویت های مهم کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی است.
وی ادامه داد: برگزاری حلقه های کندوکاو یا جلسات فبک /فلسفه برای کودکان/ برای کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های فرهنگی کتابخانه ها محسوب می شود.
به گزارش ایرنا نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانههای مشارکتی حمایت می کند؛ 66 هزار نفر در استان در کتابخانه های عمومی و مشارکتی عضویت دارد که سهم کتابخانه هایعمومی 57 هزار نفر عضو است.
7129/2093

انتهای پیام /*

نظر شما