شناسهٔ خبر: 24209719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گلستان:

قصور در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی گلستان پذیرفتنی نیست

گرگان- استاندار گلستان گفت: قصور در پرداخت و بررسی تسهیلات اشتغال‌زایی پذیرفتنی نیست و مسئولان باید به آن پاسخگو باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مناف هاشمی عصر دوشنبه در هشتمین جلسه کارگروه اشتغال استان، اظهار کرد: قصور و کم کاری در پرداخت تسهیلات و بررسی طرح‌های اشتغالزایی پذیرفتنی نیست و مسئولان باید به آن پاسخگو باشند.

وی افزود: رصد آماری یکی از ابزارهایی است که می‌تواند مدیران را نسبت به تعداد طرح‌های ارائه شده و به نتیجه رسیده آگاه کند و فرماندارن همه شهرهای استان نیز وظیفه دارند با رصد آماری دستگاه‌های مختلف،  موضوع اشتغالزایی و حمایت از طرح‌های کوچک و بزرگ را  مدام پیگیری کنند.

مناف هاشمی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان در حوزه بانکداری گفت: از این پس آن دسته از بانک‌های عامل که بودجه طرح‌های اشتغالزایی مورد نظر را از دستگاه مورد نظر دریافت کرده‌اند، اما به تعهدات خود در قبال پرداخت تسهیلات  متعهد نباشند، برخورد خواهد شد و تصمیمات جدیدی برای حوزه کاری آن‌ها با دستگاه‌های اجرائی گرفته خواهد شد.

استاندار افزود: یکی از این تصمیمات، خارج کردن حساب دستگاه مورد نظر از بانک مربوطه و انتقال آن به یکی از بانک‌های استان با بیلان عملکرد مثبت خواهد بود که این مورد به صورت یک مصوبه در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: مبالغی که برای ارائه این تسهیلات به استان‌ها داده می‌شود و در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد، از صندوق ذخیره ارزی و برای رفع بیکاری از خانواده‌ها و جوانان است و حیف و میل در این راستا جای هیچ عذر خواهی ندارد.

در ادامه استاندار گلستان مصوب کرد که همه بانک‌های عامل موظفند تسهیلات طرح‌های ارائه شده را تا ۱۵ اسفند پرداخت کنند و چنانچه طرحی با مشکل مواجه است، پس از رفع نقص تا قبل از سال جدید تمامی طرح‌های ارائه شده تسهیلات خود را در یافت کنند.

همچنین در  این جلسه مقرر شد، طرح احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق روستایی و تفکیک تسهیلات عشایری از روستائی برای تائید نهایی در جلسه آینده مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما