شناسهٔ خبر: 24209685 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

قلعه نوعی و یک تغییر برای اولین برد ذوب آهن

ذوب آهن با یک تغییر نسبت به بازی با الدحیل به مصاف لوکوموتیو رفت و در کنار کسب اولین برد، رشد قابل توجهی را در مالکیت توپ تجربه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ذوب آهن بعد از باخت سه بر یک مقابل الدحیل، در دومین دیدار خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با 2 گل مرتضی تبریزی و سیدمحمد حسینی بر لوکوموتیو تاشکند غلبه کرد. شاگردان قلعه نوعی در مصاف با حریف قطری گل اول بازی را به ثمر رساندند ولی موفق به حفظ نتیجه نشدند و دست خالی به اصفهان بازگشتند. ذوبی ها اما در بازی با حریف ازبکستانی خود دوباره گل اول را زدند و اینبار ضمن حفظ نتیجه، در دقایق پایانی با زدن گل دوم بردشان را تثبیت کردند.


قلعه نوعی در این دیدار همانند بازی رفت محمدرشید مظاهری را درون دروازه قرار داد. او در دفاع 4 نفره خود برخلاف بازی قبلی وحید محمدزاده را روی نیمکت نشاند و محمد نژادمهدی، حمید بوحمدان، میلاد فخرالدینی و خالد شفیعی را به میدان فرستاد. قاسم حدادی فر و جورجی وولسیانی بازهم دو هافبک دفاعی ذوبی ها بودند و یک خط جلوتر بختیار رحمانی، سیدمحمد حسینی و مرتضی تبریزی مثلث تهاجمی تیمشان را تشکیل داده بوند. کی روش استنلی نیز به عنوان مهاجم نوک به کار گرفته شده بود.


ذوب آهن در این دیدار با افزایش آمار خود در مالکیت توپ و میدان، رشد چشمگیری نسبت به بازی قبلی داشت. آنها هرچند با آمار 49 به 51 مقابل لوکوموتیو در مصاف با حریف کم آوردند اما نسبت به بازی قبل که مقابل الدحیل تنها 39 درصد مالکیت را ثبت کرده بودند، پیشرفت خوبی داشتند. بازیکنان ذوب آهن با رد و بدل کردن 406 پاس و داشتن 49 درصد مالکیت، رقابت نزدیکی با حریف خود از این لحاظ داشتند.
شاگردان قلعه نویی در این بازی 15 شوت به سمت دروازه شلیک کردند که از این تعداد، 8 شوت در چارچوب دروازه بوده است. ذوبی ها در مصاف با الدحیل تنها 3 ضربه در چارچوب داشتند. بازیکنان ذوب آهن در این بازی 16 بار مرتکب خطا شدند که نسبت به بازی قبل 5 خطای بیشتر را ثبت کردند. البته این تعداد خطا در مصاف با تیم قدرتی و ماشینی لوکوموتیو طبیعی به نظر می رسد.


ذوبی ها در بازی امروز 4 نجات دروازه داشتند که این آمار در بازی با الدحیل 6 بار بود. هافبک های ذوب آهن با پرسینگ در میانه میدان اجازه بازیسازی را از حریف گرفته بودند و نسبت به بازی قبل کمتر به حریف اجازه ایجاد موقعیت دادند. در مجموع شاگردان قلعه نوعی با پیشرفت محسوس نسبت به بازی قبلی و با حفظ نظم تیمی توانستند اولین برد خود را در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان آسیا کسب کنند. ذوبی ها در بازی بعدی میزبان الوحده امارات تیم قعرنشین گروه خود خواهند بود.

 

 

نظر شما