شناسهٔ خبر: 24209600 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| شهید گمنام دفاع مقدس در زرین شهر تشییع و به خاک سپرده شد

R41346/P1377/S6,51/CT11

مراسم تشییع شهید گمنام دوران دفاع مقدس در زرین‌شهر برگزار و پیکر این شهید بزرگوار در صنایع دفاعی شهید شاهمرادی این شهر به خاک سپرده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنجان، عصر امروز پیکر پاک یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس در زرین‌شهر با حضور گسترده مردم تشییع و در صنایع دفاعی شهید شاهمرادی به خاک سپرده شد.

فرمانده  قرارگاه مهندسی و پشتیبانی صنایع دفاعی منطقه اصفهان در این مراسم گفت: صنایع دفاعی منطقه اصفهان به عنوان یکی ارگان‌های امنیتی کشور در راه استقلال و امنیت کشور در همه صحنه‌ها حضور داشته و برای تحقق این مهم این صنعت تمام توان خود را برای تولید سلاح و مهمات به‌کار گرفته تا نیاز نیروی‌های نظامی کشور را تامین کند.

شهرام منیعی ادامه داد: خاکسپاری این شهید گمنام قطعأ برکات فراوانی را برای این صنعت به همراه خواهد داشت و در روحیه افراد بسیار تاثیرگذار خواهد بود و با توجه به اینکه پرسنل ما به راه شهدا و امام شهدا ایمان راسخ دارند در جاهایی که نیاز به مهمات است، تولیدات این مجموعه آغشته به یاد شهدا و مقدس خواهد بود.

ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان اصفهان نیز گفت: هرکار صنعتی که بخواهد صورت بگیرد بدون روحیه و انگیزه نمی‌تواند تاثیر خاص خود را داشته باشد و قطعأ وجود شهید در چنین صنعتی که با امنیت کشور گره خورده است، می‌تواند تاثیر شگرفی در روحیه کارکنان این مجموعه و در ساخت قطعات داشته باشد و از عهده آنچه مقام معظم رهبری بر دوش این صنعت نهاده سربلند خارج شوند.

حجت‌الاسلام علی ایزدی افزود: مظلومیت حضرت زهرا(س) شاید در طول تاریخ بارها بیان شده باشد اما اینکه بانویی که دختر پیامبر اکرم(ص) بوده شبانه و توسط چند نفر تشییع و تدفین شده‌اند برای بسیاری از مردم دور از ذهن است. زمانی که شهیدی وارد کشور می‌شود و اینگونه مقام آن را ارج می‌نهند سبب می‌شود نسل جوان ما به دنبال آن برخیزد که چرا ولایت امام علی (ع) غریب واقع شد و اینگونه با دختر پیامبر (ص) برخورد شد.

مدیر صنایع زرین خودرو اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: صنایع زرین خودرو اصفهان به عنوان یکی از مجموعه‌های دفاعی فعالیت دارد که ماموریت طراحی و راه‌اندازی انواع خودروهای تاکتیکی و جمعی را در مجموعه دفاعی کشور بر عهده دارد.

عزیز الله احمدی افزود: با توجه به نقش بسزایی که تحرک در نظام جنگ‌های امروزی ایفا می‌کند و همچنین منویات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر اهمیت دادن به این موضوع و توسعه محصولات خودرویی برای نیروهای مسلح برای انجام هرچه بهتر ماموریت‌هایی که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در کشور و منطقه بر عهده دارند ما این وظیفه را عهده‌دار شده‌ایم.

وی بیان کرد: کارهای قابل توجهی تا به امروز انجام گرفته و کلاس‌های مختلف تاکتیکی در تولید انواع خودروهای کلاس یک‌چهارم تن و یک تن با انواع کاربری و نصب سامانه‌های مختلف سلاح آن‌هم بر اساس نیاز نیروها تولیدات را انجام داده‌ایم و خدارا شاکریم نقش کوچکی را در جهت اقتدار و ایجاد امنیت در کشور و منطقه به عهده داریم.

مدیر صنایع زرین خودرو اصفهان خاطرنشان کرد: برای هرچه بهتر انجام دادن این ماموریت ما نیاز به ایجاد انگیزه و تقویت روحی در بین پرسنل داریم و آنچه تقویت کننده روحیه خواهد بود توجه و اجرایی کردن دستورات مقام معظم رهبری و همچنین کمک گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی بیان کرد: تدفین شهیدی گمنام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد روحیه در بین کارکنان در دستور کار  صنایع زرین خودرو اصفهان قرار گرفت و پس از 3 سال پیگیری از ستاد کل و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس این توفیق به مجموعه دفاعی منطقه داد تا میزبان شهیدی والا مقام باشیم.

امام جمعه شهر زاینده رود نیز اظهار داشت: شهدای ما تجلیات گوناگون در عرصه‌های مختلف از جمله جبهه و جنگ و حوزه فرهنگی داشتند و امروز حضور اقشار متخلف مردم در این مراسم نشان از دلدادگی مردم ولایت‌مدار شهرستان لنجان به فرهنگ شهادت است.

حجت‌الاسلام حسن صفرزاده تهرانی افزود: مردم بار دیگر آمدند تا به همه جهانیان ثابت کنند که هر چند سال‌های زیادی از جنگ تحمیلی و 8 سال دفاع مقدس گذشته اما خون جوانان این مرز و بوم همیشه تازگی دارد.

وی تصریح کرد: امروز مردم، کارکنان صنایع زرین خودرو و صنایع دفاعی منطقه اصفهان با استقبال مثال‎زدنی خود از پیکر این شهید والا مقام یک بار دیگر پشتیبانی خود را از نظام، انقلاب و ولایت فقیه نشان دادند و این مشت محکمی به دهان استکبار جهانی است.

انتهای پیام/ش

نظر شما