شناسهٔ خبر: 24209568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خوزستان| دبیرخانه کنگره ملی شعر خلیج‌فارس در هندیجان آغاز به کار کرد

R41468/P1377/S6,57/CT1

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان گفت: دبیرخانه چهارمین کنگره ملی شعر خلیج‌فارس باهدف تشکیل ستاد اجرایی، برنامه‌ریزی، هماهنگی بین بخشی دستگاه‌ها و تشکیل کمیته‌های تخصصی آن، برای برگزاری این کنگره در هندیجان آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

مسعود میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: کنگره ملی شعر خلیج‌فارس در روز جمعه 7 اردیبهشت 97 در مجتمع فرهنگی هنری خلیج‌فارس هندیجان و بخش پایانی آئین اختتامیه آن را در کنار اسکله زیبای بحرکان در شهرستان هندیجان برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص شرایط ارسال آثار به دبیرخانه کنگره افزود: آثار باید در نرم‌افزار  WORD٢ ٧ یا ٢ ١ با فونت نازنین ١٤ بر یک‌طرف برگ A٤ به نشانی ershadhendijan@gmail.com ارسال شوند. شاعران می‌توانند آثار خود را در بخش کلاسیک و آزاد و حداکثر تا ٥ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال نمایند.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره ملی شعر خلیج‌فارس در هندیجان بیان کرد: مهلت ارسال آثار شاعران به دبیرخانه کنگره تا 25 اسفند 96 تعیین شده و احتمال تمدید آن نیز وجود دارد.

میرزاپور عنوان کرد: به نفرات اول تا سوم در بخش‌های مختلف کنگره، به ترتیب؛ دو میلیون، یک و نیم میلیون و یک‌ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود.

وی افزود: شهرستان هندیجان در خوزستان، با 95 کیلومتر مرز آبی، بیشترین مرز آبی با خلیج‌فارس را در بین شهرهای ایران، از آن خود کرده و این شهرستان، علاوه بر ذخایر ارزنده فرهنگی، تاریخی و ادبی در منطقه، قطب صیادی و کالای خانه در جنوب ایران نیز است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان بیان کرد: از سوابق برگزاری کنگره شعر خلیج فارس بندر هندیجان دو دوره منطقه‌ای برگزار شده و سه دوره ملی و آخرین بار هم اردیبهشت سال 1392 سومین دوره‌ ملی آن برگزار شده است.

انتهای پیام/ش

نظر شما