شناسهٔ خبر: 24209550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها؛

شمیم شهادت در شهر پیچید/ مردم به استقبال ۹ شهید دوران دفاع مقدس رفتند

خبرگزاری شبستان: با ورود پیکر پاک ۹ شهید گمنام و شناسایی شده هشت سال دفاع مقدس به خراسان شمالی، در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، مرکز استان معطر به عطر حضور این شهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ عصر امروز سی ام بهمن ماه سال 96 مراسم استقبال از پیکر 6 شهید گمنام و سه شهید شناسایی شده در بجنورد مرکز خراسان شمالی با حضور گسترده مردم شهید پرور بجنورد و مسئولان در حالی برگزار شد که فضای شهر در آستانه سالروز شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها آکنده از حزن و اندوه بود.

 

میدان آزادگان بجنورد، میعادگاه مردم با این شهدا بود؛ آنانی که رفتند تا ادامه دهنده راه حسین علیه السلام باشند و راه فرزند فاطمه سلام الله علیها را بی رهرو نگذارند، این شهدا گمنام و با نشان؛ بر روی زمین اند اما در آسمان ها شهره شدند.

 

امروز در مراسم استقبال از شهدا مردم آمدند تا بگویند راه شهادت بی انتهاست و یاد این شهدا، نه به گمنامی بلکه با نام غیرت و رشادت، در دل هایشان حک شده است.

 

حضور شهدای دوران دفاع مقدس، فضای شهر را آکنده از شمیم عطر شهادت کرد و دل های عاشق که برای مراسم استقبال آمده بودند، تا مسجد انقلاب این شهر، با کاروان عاشقان همراه شد که در این مراسم مردم ولایتمدار و شهید پرور بجنورد با مداحی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت اشک ریختند و ندای لیبک یا زهرا(س) سردادند.

 

گفتنی ست؛ مراسم وداع با شهدا، همزمان با عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مسجد انقلاب مرکز استان برگزار خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش؛ تشییع پیکر 9 شهید دوران دفاع مقدس، فردا سه شنبه و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) ساعت 9 صبح از محل مسجد انقلاب بجنورد تا میدان کارگر برگزار می شود.

 

بر این اساس؛ دو شهید گمنام در دانشگاه پیام نور بجنورد، دو شهید در دانشگاه فنی مهندسی اسفراین و دو شهید دیگر گمنام در دانشگاه فرهنگیان بجنورد خاک‌سپاری می‌شود.

 

همچنین سه شهید شناسایی‌شده به نام‌های «محمدمهدی طاهری»، «مرتضی باغچقی» و «قربانعلی جمشیدی» در شهرستان های بجنورد و گرمه در قطعه شهدا تدفین می شوند.

 

 

 

نظر شما