شناسهٔ خبر: 24209443 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکزی| میان منابع و هزینه در سازمان تامین اجتماعی هم‌خوانی وجود ندارد

R41371/P1357/S6,73/CT11

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه چاپ دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی در استان مرکزی ۱۵ درصد کاهش یافت گفت: میان منابع و هزینه در سازمان تامین اجتماعی هم‌خوانی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، محمدرضا بیدهندی عصر امروز در نشست مشترک هیئت اجرائی خانه کارگر و تشکل‌های کارگری ساوه با اشاره به اهمیت اجرای اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: براساس اصل 44 قانون اساسی مقرر شده بود خصوصی‌سازی در اقتصاد کشور عملی شود اما این مهم بسیار محدود انجام شد و بیشتر واگذاری‌های مربوط به شرکت‌های دولتی بوده است.

وی افزود: باید قبول کنیم تکنولوژی ما فرسوده است و این مهم سبب شد ما توان رقابت برای صادرات را نداشته باشیم این در حالی است که ما در آستانه انقلاب صنعتی چهارم هستیم و باید به دنبال صنایع رقابت‌پذیر باشیم و این موضوع با به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص مقدور است.

مدیرکل تامین استان مرکزی تصریح کرد: میان منابع و هزینه در سازمان تامین اجتماعی هم‌خوانی وجود نداشته و ادامه این روند قطعا براساس نظر کارشناسان با بحران روبه‌رو خواهیم شد و روند خدمت‌رسانی به جامعه هدف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیدهندی بیان کرد: واگذاری 9.27 درآمد تامین اجتماعی به دولت، ارائه خدمات به بیمه‌شدگان را دچار مشکل می‌کند، زیرا این مبلغ مربوط به هزینه‌های کوتاه مدت بوده  و اجرای آن  سبب نارضایتی ذی‌نفعان می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در شرایط مالی مطلوبی قرار ندارد به گونه‌ای که در پرداخت‌ها به مستمری‌بگیران با مشکل روبه‌رو بوده بنابراین این مهم باید در خود سازمان متمرکز شود زیرا ما بیش از 9.27 در حال هزینه هستیم و اجرای آن به نفع کارگر و کارفرما نبوده است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به الکترونیکی‌ شدن و استفاده از تکنولوژی روز شهروندان می‌توانند بدون ارائه دفترچه درمانی به‌صورت الکترونیکی خدمات درمانی تامین اجتماعی دریافت کنند که اجرای این طرح به صورت پایلوت در کشور در حال اجرا است.

وی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر کاهش هزینه‌ها در رابطع با چاپ دفترچه و تسریع در خدمت‌رسانی به مردم سبب شده  در استان مرکزی 15 درصد کاهش چاپ دفترچه داشته باشیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: پایین آمدن سن بازنشستگی به سبب اجرای مشاغل سخت و زیان‌آور سبب شده هم اکنون 30 تا 35 درصد بازنشسته مشاغل سخت و زیان‌آور داشته باشیم که این مهم سازمان تامین اجتماعی را با بحران مالی روبه‌رو کرده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما