شناسهٔ خبر: 24209442 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر رسانه حوزه علمیه قم:

فضای مجازی، ارتباط کلامی خانواده ایرانی را از 14 به 4 دقیقه کاهش داد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر رسانه ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم می گوید که فضای مجازی، ارتباط کلامی خانواده های ایرانی را از 14 دقیقه در روز درسال 92 به چهار دقیقه در سال جاری کاهش داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد فروهر عصر دوشنبه در همایش فضای مجازی تهدیدها و فرصت ها در گنبدکاووس گفت: تعداد گوشی های تلفن همراه هوشمند کشور از دو میلیون و 500 دستگاه در سال 92 به بالای 50 میلیون دستگاه درسال جاری رسیده است.
وی افزود: این تعداد گوشی سبب شده تا 53 میلیون کاربر در فضای مجازی فعال باشند و 23 میلیون جوان و نوجوان ما نیز روزانه سه ساعت به بازی های رایانه ای آنلاین و عمدتا خشن بپردازند.
حجت الاسلام فروهر خاطرنشان کرد: فضای مجازی به اعتیاد نسل جوان و نوجوان پس از مواد مخدر سنتی و صنعتی تبدیل شده است که باید برای پیشگیری از آن، کلینیک های لازم راه اندازی شود.
وی تصریح کرد: اگرچه نگرانی از تهدیدهای فضای مجازی یک نگرانی جهانی است اما نگرانی در جامعه اسلامی ما با فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله، بیشتر است زیرا اکثر کاربران ایرانی با رفتارها و حرکت هایی که در فضای مجازی انجام می دهند، فرهنگ ایرانی - اسلامی را زیرسوال می برند.
مدیر رسانه ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز فضای مجازی تمام ابعاد زندگی واقعی ما حتی ادبیات گفتاری را فرا گرفته و بر آن تاثیر منفی گذاشته و باید ادبیات فضای مجازی خود را باز تعریف نماییم.
حجت الاسلام فروهر گفت: فضای مجازی علاوه بر حوزه های مختلف زندگی، بر 'فقه' ما نیز اثر گذاشته است، به عنوان مثال امروز این سئوال مطرح می شود که آیا خرید و فروش 'ممبر' از لحاظ شرعی حلال است یا حرام؟
وی بابیان اینکه نباید به راحتی از کنار فضای مجازی گذشت، افزود: درحال حاضر هفت درصد حواس انسان درگیر فضای مجازی است و این عدد در چند دهه آینده به 70 درصد می رسد و باید برای آن زمان ازسوی کارشناسان مختلف چاره اندیشی شود.
حجت الاسلام فروهر اضافه کرد: برای غلبه بر تهدیدهای فضای مجازی، خانواده ها بایستی فضای حقیقی را پررنگتر و بازی های کودکانه (بومی و محلی) را جایگزین بازی های رایانه ای نمایند.
وی تصریح کرد: اگرچه ممکن است، بازی های فضای مجازی هیجان داشته باشد اما تحرک ندارد و فرزندان ما را گوشه گیر و منزوی می کند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860

انتهای پیام /*

نظر شما