شناسهٔ خبر: 24209311 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پیگیری روند عملیات جستجوی هواپیمای تهران - یاسوج

معاون هواپیمایی کشوری در ارتباط تلفنی با برنامه 18:30 پیداشدن لاشه هواپیما راتکذیب کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
دهقان در ارتباط زنده با شبکه خبر با اشاره به اینکه از 500 عکس گرفته شده توسط پهپاد ها هنوز چیزی از هواپیما مشخص نیست، گفت: هنوز اطلاعاتی درباره لاشه هواپیما بدست نیامده است.
 
اوافزود: با وجود تلاشهای بی وقفه جمعیت هلال احمر، سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و کوهنوردان حرفه ای، هنوز به لاشه هواپیما دسترسی پیدا نکرده ایم.

دهقان اضافه کرد: با گسترش مساحت جستجو، این عملیات به ضلع جنوبی کوه دنا نیز کشیده شده است.

وی گفت: با وجود امکانات تخصصی، پهپادها و وسایل امداد و نجات، کوهستانی بودن منطقه و شرایط نامساعد جوی روند جستجو را کند کرده است.

او درباره امدادرسانی و کمک گرفتن از کشورهای روسیه، فرانسه و چین گفت: تصاویر ماهواره ای که این کشورها فرستاده اند کمک چندانی در پیدا کردن لاشه هواپیما نکرده است

دهقان گفت: بحث دریافت نکردن سیگنال از طریق ELT در دست بررسی است و با دسترسی به جعبه سیاه به علت آن پی خواهیم برد.

علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با برنامه 18:30 گفت: امروز عملیات امداد و نجات با حضور وزیر راه و ترابری و گروه های امداد و نجات ادامه داشت.

او با بیان اینکه مه آلودگی و کوهستانی بودن منطقه روند جستجو را کند کرده است، افزود: اگر شرایط جوی مساعد باشد امیدواریم فردا لاشه هواپیما را پیدا کنیم.

احمدی گفت: پهپادها و بالگردهای اعزام شده همراه با یگانهای ویژه سپاه، نیروهای انتظامی و گروه های امداد و نجات در ارتفاعات قله بیژن به جستجو ادامه می دهند.

عباسی خبرنگار اعزامی به منطقه هم در ارتباط تصویری با برنامه 18:30 گفت: بدلیل برودت و همچنین تاریکی هوا، عملیات متوقف شد.

وی با اشاره به صعب العبور بودن منطقه جستجو، گفت: بالگردها بدلیل شدت باد نتوانستند به جستجو ادامه دهند
 

برچسب‌ها:

نظر شما