شناسهٔ خبر: 24209112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

سبک زندگی حضرت زهرا(س) ترویج شود/ ساده زیستی در اولویت

سمنان - نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه در جامعه اسلامی برای تحکیم بنیان خانواده نیازمند به الگو هستیم، گفت: سبک زندگی حضرت زهرا(س) ترویج شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی بعدازظهر دوشنبه در نشستی با شهردار سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن اشاره به اینکه ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای بررسی ابعاد و سبک زندگی حضرت زهرا(س) است، ابراز داشت: مداحان اهل بیت باید در ترویج فرهنگ آن حضرت کوشا باشند.

وی بابیان اینکه مراسم مختلفی در شهرهای استان سمنان برای بزرگداشت حضرت فاطمه(س) برگزار خواهد شد، افزود: بسیاری از جنبه‌های زندگی آن حضرت هنوز برای عموم ناشناخته است لذا باید زندگی ایشان توسط مبلغان دینی در محافل عمومی بازگو شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه برای تحکیم بنیان خانواده نیازمند به الگو هستیم، ابراز داشت: ارائه ویژگی‌ها و نمایاندن گوشه‌هایی از زندگی و اخلاق بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه امروز امری ضروری است چراکه با برجسته کردن این الگوهای تربیتی می‌توانیم جامعه سالم داشته باشیم.

آیت الله شاهچراغی بابیان اینکه این بانوی بزرگوار دارای زندگی ساده‌ای بودند، تصریح کرد: نقش حضرت فاطمه (س) در تبیین دین اسلام بسیار مهم و چشم‌گیر است چراکه ایشان در ارج نهادن به کودکان، برخورد با همسر و رفتار و بینش سیاسی و اجتماعی و مراعات حقوق همسایگان در جامعه دینی سرآمد هستند که این الگوهای رفتاری باید در جامعه تبیین شوند.

وی بابیان اینکه آشنایی بیشتر با بینش و منش رفتاری حضرت زهرا (س) می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد.افزود: زنان و مادران می‌توانند با الگوبرداری از شخصیت‌های بزرگ تاریخ مانند حضرت فاطمه(س) در تربیت و اصلاح جامعه نقش‌آفرین باشند لذا در ایام فاطمیه صرف پرداختن به عزاداری کافی نیست و باید ابعاد وجودی زندگی آن حضرت بیش از پیش در جامعه معرفی شود.

نظر شما