شناسهٔ خبر: 24208803 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر علوم: رفع کمبود بودجه پژوهشی به حمایت سازمان برنامه نیاز دارد

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کمبود بودجه در انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در سطح بین‌الملل حمایت سازمان برنامه و بودجه را نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، منصور غلامی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرای 150 طرح آموزشی و پژوهشی مشترک بین‌المللی در سال 96 که با حضور مجریان داخلی این طرح ها در ساختمان سازمان مرکزی وزارت علوم برگزار شد اظهار کرد: با توجه به ظرفیت دانشگاهها و مراکز علمی کشور برنامه همکاری‌های بین‌المللی یک رویکرد جدید است که ضعف‌هایی هم ممکن است داشته باشد ولی مجریان طرح ها نباید ناامید شوند .
وی با بیان اینکه در کار پژوهشی باید مراقب بود و در دفاع از دانشگاه‌ها و جامعه ایران از مطرح کردن نقاط ضعف داخلی چشم پوشید ، افزود: وجود یک سیستم واحد برای پیگیری برنامه‌های بین‌المللی در این رهگذر ضروری است و دانشگاه‌ها باید سایر بخش‌های خود را هم غیر از آموزشی و پژوهشی برای بین‌المللی شدن آماده کنند و در سیستم اداری در حوزه آموزش و در روش‌های لازم برای انجام برنامه‌های بین‌المللی هم احتمال دارد نقاط ضعفی بروز کند که ضمن کار آن را تصحیح می کنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به کمبودهای مالی در انجام این پروژه‌ها ، گفت: این توان را داریم که سازمان برنامه و بودجه را مجاب ‌کنیم تا از ما حمایت کند چرا که دولت ، مجلس و سایر نهادها پشتیبان وزارت علوم در اجرای این پروژه ها در سطح بین الملل هستند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ نوع نگاه منفی به رفت و آمد اساتید در اجرای پروژه‌ها وجود ندارد، خطاب به مجریان طرح‌های مشترک بین‌المللی تاکید کرد: ممکن است گاهی اوقات درباره پروژه‌هایی مانند تبادل اطلاعات حساسیت‌هایی وجود داشته باشد که مطمئنا باید همکاران دانشگاهی و مجریان این طرح‌ها کاملا حساس باشند .
150 طرح پژوهشی و تحقیقاتی سال 96 بین دانشگاهها و مراکزی علمی ایران با همکاری مشترک 21 مرکز علمی دنیا در قالب رشته های فنی و مهندسی ، علوم انسانی و زیست محیطی و باستان شناسی از امروز بطور همزمان در ایران و دیگر کشورها با حمایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری پس از توافقات نهایی و امضای قرار داد ، به مرحله عملیاتی رسید.
فراهنگ 1417 ** 1823 خبرنگار: سید مهدی حسینی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

نظر شما