شناسهٔ خبر: 24208104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| استان مرکزی میزبان چهارمین جشنواره حرکت دانشگاه پیام نور می‌شود

R41371/P1357/S6,73/CT11

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: استان مرکزی میزبان چهارمین جشنواره حرکت دانشگاه پیام نور با ۱۷۰ میهمان و رقابت ۷۸ اثر فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌اکبر ملکی‌راد ظهر امروز در نشست خبری که در محل دانشگاه پیام نور برگزار شد با اشاره به میزبانی استان مرکزی در چهارمین جشنواره حرکت دانشگاه‌های پیام نور اظهار داشت: جشنواره حرکت هر سال توسط اداره کل فرهنگ اجتماعی وزارت علوم تشکیل می‌شود که تمامی دانشگاه‌های عالی و پژوهشکده‌ها در آن همکاری و شرکت دارند.

وی افزود: تمامی آثار دانشگاه‌های عالی علوم و پژوهشکده‌ها از سراسر کشور ارسال شده و در نهایت پس از داوری آثار برگزیده برای شرکت در جشنواره انتخاب می‌شوند، آثار ابتدا دراستان‌ها بررسی شده و برگزیدگان آن به جشنواره استان مرکزی ارسال شده است و پس از رقابت در جشنواره آثار برگزیده به وزارت علوم برای رقابت کشوری ارسال می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی تصریح کرد: امسال دانشگاه پیام نور استان مرکزی میزبان چهارمین جشنواره حرکت دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور بوده که در دو حوزه رقابتی و نمایشگاهی برگزار می‌شود.

ملکی‌راد بیان کرد: جشنواره در حوزه‌های انجمن علمی برگزیده، فعالیت‌های علمی خلاقانه، نشریه‌های علمی، مسابقه علمی پژوهشی، فضای مجازی، کتاب، اختراع و کارآفرینی از 5 لغایت 8 اسفند ماه برگزار می‌شود.

تدوین برنامه‌های جانبی جشنواره حرکت در استان مرکزی

وی ادامه داد: بخش رقابتی جشنواره به شکل درون دستگاهی با ارسال آثار تمامی دانشگاه‌های کشوربه استان مرکزی انجام می‌شود که آثار ارسال شده در 9 بخش مختلف تفکیک و دسته‌بندی شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی عنوان کرد: جشنواره در حوزه‌های انجمن علمی برگزیده، فعالیت‌های علمی خلاقانه، نشریه‌های علمی، مسابقه علمی پژوهشی، فضای مجازی، کتاب، اختراع و کارآفرینی از 5 لغایت 8 اسفند ماه برگزار می‌شود.

ملکی‌راد خاطرنشان کرد: یک هزار 230 شرکت کننده آثار خود را در این 9 بخش ارسال کردند که پس از داوری‌های تخصصی انجام شده در نهایت 78 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند که در جشنواره حرکت امسال از آثار برتر تقدیر به عمل می‌آید.

وی عنوان کرد: پس از بخش رقابتی بخش نمایشگاهی با نمایش آثار دانشجویان کل کشور در پیام نوربای دید بازدیدکنندگان دانشگاه و خارج از دانشگاه عرضه می‌شود، تعداد افرادی که قرار است وارد استان شوند 170 نفر از دانشجویان، مدیران فرهنگی و کارشناسان فرهنگی بوده که از روز شنبه 5 اسفند از ساعت 14و30 پذیرش و میزبانی دانشگاه آغاز شده و در تاریخ 8 اسفند اختتامیه جشنواره را داریم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی اضافه کرد: برنامه جشنواره در دو حوزه آگاهی، بخشی دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی تبیین شده که در قالب کارگاه ویژه ارتباط موثر، کارگروهی و کارگاه کارآفرینی که توسط اساتید برگزار می‌شود، همچنین بازدیدهایی برای میهمانان از آثار تاریخی و موزه‌ مفاخر در شهر اراک برنامه‌ریزی شده که بازدید از صنایع استان و شهرستان اراک در ادامه آن قرار دارد.

ملکی‌راد خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره حرکت، خارج از مبحث آموزشی بوده و بیشتر نقش حمایتی و مشورتی برای ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر در دانشجویان را دارد، جشنواره با تبادل افکار و بسترسازی برای تعامل پایدار میان صنعتگران و دانشجویان زمینه‌هایی را در راستای داد و ستد علمی, عملی برای رسیدن به اهداف راهبردی و تبدیل علم و دانش به صنعت و ثروت را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/ح

نظر شما