شناسهٔ خبر: 24207737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعزام بالگرد های پر قدرت به منطقه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج

وزیر راه و شهرسازی گفت: از سازمان ها ی مربوطه در خواست دارم تا پرنده های پرقدرت تری به منطقه ارسال کنند تا جستجو با سرعت و دقت بیشتری انجام گیرد .

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛   وزیر راه و شهرسازی در نشست ستادتا آخر در کنار مسئولان و مردم کهگیلویه و بویراحمد خواهیم ماند مدیریت بحران استان در یاسوج ضمن تسلیت این حادثه جانگدار به مردم استان گفت: سرمایه گذاری 30 میلیارد تومانی در فرودگاه یاسوج برای تجهیز این فرودگاه انجام شده است زیرا از فرودگاه به عنوان وسیله ای برای توسعه گردشگری و توسعه سرمایه گذاری این استان استفاده خواهد شد.
آخوندی با اشاره به اینکه بیشتر علاقه مند بودم برای اتفاقات خوب و بهره برداری از طرح های راه و شهرسازی در این استان حضور یابم اما تقدیر بود برای حادثه ای دلخراش خدمت برسم افزود:ستاد رسیدگی به حادثه شامل 11 گروه بوده که همه جوانب حادثه را بررسی خواهند کرد و این گروه ها از ظهر دیروز در حال انجام اقدامات لازم هستند .
وی با بیان اینکه محدود 90 کیلومتر با طول و عرض 15 در 6 کیلومتر در حال جستجو است گفت: برای سرعت بخشیدن به جستجو با فرمانده ارتش، رئیس جمهور، رئیس دفتر ریاست جمهوری و سایر مسئولان مربوطه درخواست بالگردهای بیشتر و پرقدرت تر دادم .
وزیر راه و شهر سازی بیان کرد:تمام تلاش مان را به کار خواهیم گرفت تا حداکثر سرعت برای جستجو و پیداکردن اجساد انجام شود.
آخوندی افزود: تیم های خود شرکت آسمان در منطقه حضور دارند و بر اساس ارزیابی های انجام گرفته محدوده سانحه به چندین پلات تقسیم شده است همچنین سیستم های پروازی، پهبادی و سیستم های ماهواره ای نیز نقشه های مختلف را در اختیار تیم های امدادی قرار خواهند داد تا لاشه هواپیما پیدا شود .
وی گفت: امروز هم در بازدیدی که از منطقه داشتم با رئیس جمهور، فرمانده ارتش ، رئیس دفتر رئیس جمهو و وزیر دفاع صحبت لازم انجام شده است تا پرنده های پرقدرت تری به منطقه ارسال کنند تا جستجو با سرعت و دقت بیشتری انجام گیرد .
آخوندی به شرایط سخت و صعب العبور بودن منطقه اشاره کرد و گفت: گروه های تجسسی و امدادی زمینی توجیه شدند ،کوهنوردهای مجرب و تیم های امدادی هلال احمر در منطقه در حال تلاش هستند .
وی گفت: شخصا با هلی کوپتر در منطقه حضور یافتم و مسیر هواپیما ، نحوه جستجو و شناسایی را بررسی کردم .
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این سانحه برای صنعت هوانوردی کشور بسیار تلخ بوده گفت: همه ما تلاشمان بر این بوده تا در این شرایط سخت این صنعت را سرپا نگه داریم زیرا در شرایط سخت تحریم فعال نگه داشتن صنعت هوانوردی بسیار سخت است این در حالی است که صنعت هوانوردی فقط خرید و تامین هواپیما نیست بلکه سیستم های مختلفی دارد که تماما باید از خارج از کشور تامین شود .
وی با بیان اینکه به هر حال انتظار این حادثه را نداشتیم و امیدواریم از این حادثه درس بگیریم گفت: تا این لحظه در مقدمات هیچ نقطه منفی را نمی بینیم چرایی این اتفاق بسیار مبهم است و هیچ گزارش نرمالی تا کنون دریافت نشده است و باید تلاش کنیم و بفهمیم که چرا این اتفاق افتاد به سادگی نمی توان از کنار این حادثه گذشت و همه شرایط به صورت دقیق برای خطا و علت خطا بررسی می شود.
وی گفت: نظرات غیر کارشناسی بسیاری رخ می دهد و این طبیعی است زیرا برخی بر اساس اطلاعات نادرست اظهار نظر های غیر کارشناسی ارائه می کنند از دوستان رسانه ای توقع می رود از موضع گیری های غیر اصولی و اظهار نظر های غیر کارشناسی خودداری کنند .
آخوندی افزود: سازمان هواپیمایی مستقل است و با دقت مسائل را رسیدگی می کنند و در صورت اخلال و یا اشتباه توسط هر بخشی به صورت شفاف به مسئولان و مردم گزارش خواهد داد و من مطمئن هستیم که با بی طرفی و با دقت کامل علت را رصد و اعلام می کند.
آخوندی از استاندار خواست ضمن انجام فعالیت های امدادی چندین تیم را تشکیل دهند تا به همه خانواده های آسیب دیده سرکشی و از آنان دلجویی کنند همچنین نیازها و مشکلات آنان را برآورده کنند .
وی گفت: طی 4 سال اخیر بر صنعت هوانوردی متمرکز شدیم چون ما فکر می کنیم صنعت هوانوردی می تواند خدمات بسیار مطلوبی به همه ایرانیان ارائه دهد.
آخوندی افزود: ما تا آخر در کنار مردم و مسئولان این استان هستیم و آنها را تنها نمی گذاریم و به صورت خالصانه خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه می دهیم.
وی در پایان از زحمات ، سپاه، هوانیروز، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج ، مردم و ... همه کسانی که در منطقه برای جستوجو در تلاش هستند تشکر کرد و گفت: همه به عنوان وطیفه ملی و دینی خود عمل می کنیم و امیدواریم تلاشمان به ثمر بنشیند و بتوانیم لاشه این هواپیما به همراه اجساد عزیزان پیدا شود.
معاون عمرانی استاندر گفت: 20 گروه کوهنوردی از استانهای مختلف در محل حضور دارند و 20 اکیپ هم از کهگیلویه و بویراحمد در محل حضور دارند .
دکتر ایلامی با بیان اینکه امکانات کافی در محل وجود دارد و از این ظرفیت ها و امکانات برای دسترسی به محل حادثه استفاده می کنیم افزود: به محض اعلام فرودگاه یاسوج مبنی بر قطع ارتباط سیستم رادار برای بیمارستان های استان آماده باش اعلام ودو فروند آمولانس هوایی آماده کردیم ولی به دلیل شرایط بد جوی امکان استفاده مطلوب وجود نداشت .
وی گفت: 23 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، تیم های پزشکی و امدادی را در ساعات اولیه اعزام کردیم و تا کنون در منطقه حضور دارند و در عملیات تجسس کمک می کنند.
دکتر ایلامی بیان کرد: با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و چهارمحال و بختیاری دو دستگاه کانتینر با ظرفیت های مختلف به محل وقوع حادثه اعزام شد .
وی با بیان اینکه هم اکنون 2 فروند بالگرد برای خدمات اورژانسی در حالت آماده باش هستند گفت: 40 آمبولانس، یک اتوبوس امبولانس در محل هستند که از این تعداد 23دستگاه امبولانس و یک دستگاه اتوبوس امبولانس از استان اعزام شدند همچنین دو دستگاه کانتینر با ظرفیت 25 و 50 حمل جسد از استانهای همجوار در حال اعزام به منطقه هستند.
ایلامی با اشاره به اینکه 3 دستگاه پهپاد نیز در منطقه حضور دارند و عملیات جستجو کماکان ادامه دارد گفت: در این حادثه 11 نفر از جامعه پزشکی به رحمت خدا رفتند که شب گذشته با خانواده های آنها دیدار کردیم.
معاون امداد و نجات استان نیز در این نشست با بیان اینکه 12 خودرو امداد و نجات در منطقه است گفت:استان های اصفهان و چهارمحال وبختیاری و لرستان در جستجو همکاری مطلوبی دارند.
وی با اشاره به اینکه 40 تیم تخصصی امدادو نجات کوهستان در محل حضور دارند و هر تیم 5 عضو دارد افزود: از 40 گروه امداد نجات حاضر در منطقه 11 گروه از استان کهگیلویه وبویراحمد است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پهنه ای به وسعت 15 کیلومتر در حال جستجو است گفت: گستردگی منطقه و شرایط جوی جستجو را سخت کرده اما پیش بینی می کنیم تا ظهر فردا لاشه هواپیما پیدا شود .
علی محمد احمدی افزود: به محض پیدا شدن لاشه هواپیما، پیکر جان باختگان به استان منتقل و شناسایی می شوند و مراسم تشییع و خاکسپاری آنها برگزار خواهد شد.
زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر جدیت مستمر با توجه به شرایط خاص منطقه گفت: برایتوسعه فرودگاه یاسوج باید اهتمام صورت گیرد.
زارعی با بیان اینکه عملیات تطویل باند فرودگاه یاسوج به اتمام رسیده است بر پیگیری برای برقراری پروازها از فرودگاه یاسوج با شرکت های دیگر تاکید کرد تا پروازها از سر گرفته شود .
 انتهای پیام/غ

همدردی وزیر راه با مردم استان

نظر شما