شناسهٔ خبر: 24207637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سنندج|طرح آرشیو الکترونیکی اسناد در کردستان آغاز شد

R7848/P1377/S6,66/CT11

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: طرح آرشیو الکترونیکی ثبت ولادت و وفات در استان استارت خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محسن آقایی ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه طرح آرشیو الکترونیکی ثبت ولادت و وفات در استان استارت خورده و کردستان جزو استان‌های پیشرو در این زمینه است.

وی با بیان اینکه کارت ملی در سال آینده کاربردی می‌شود، افزود: در استان یک میلیون و 220 هزار نفر واجد شرایط برای صدور کارت هوشمند هستند که از این آمار 815 هزار فقره کارت صادر شده که معادل 67 درصد بوده و در این راستا رتبه چهارم در کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

مدیرکل ثبت احوال کردستان تصریح کرد: باید آمارها به مسئولان ارائه و دلایل طلاق در شورای راهبردی بررسی شود چراکه طلاق زیبنده استان فرهنگی کردستان نیست.

راهکارهای علمی و عملی پیشگیری از طلاق در کردستان ارائه شود

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در ادامه اظهار داشت: نسخه واحد پیچیدن برای برطرف کردن مشکلات زاد و ولد و افزایش نرخ جمعیت صلاح نیست چراکه محدوده‌های جغرافیایی و فاکتورها مختلف بوده و برخی محدوده‌ها در جامعه شهری و روستایی متفاوت است و در این راستا طلاق، بالارفتن مشارکت زنان، مهاجرت و مسائل اقتصادی تاثیر‌گذار هستند.

مسعود سالمی‌بوکانی افزود: پیشنهاد بنده این است که جداگانه محدوده‌های جغرافیایی و آیتم‌ها بررسی شوند و برای هر کدام راهکار علمی و عملی ارائه شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما