شناسهٔ خبر: 24207568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی در نشست شوریا اداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

هنوز مسئله سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در ابهام قرار دارد /سازمان هواپیمایی هیچ دخالتی در پرواز ندارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: هنوز در مقدمات سقوط هواپیمای تهران - یاسوج نقطه مشخصی را نمی بینیم و مسئله در ابهام قرار دارد و گزارشات نیز از ابهام در این مسئله سخن می گویند و باید در محل سانحه قرار گرفت تا خطای آن مشخص شود و ابعاد مختلف آن را بررسی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهارفصل؛ جلسه اضطراری مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار، جمعی از معاونان وزیر و نماینده مردم بویراحمد و دنا درپی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست گفت:  تمام تلاشمان را برای پیدا کردن هواپیمای مسافربری از طریق زمینی و  هوایی ادامه دارد.

عباس آخوندی افزود: این حادثه بسیار تلخ بود و برای صنعت هوانورودی ناگوار است ولی تلاش می کنیم که این صنعت را در شرایط سخت تحریم ها سرپا نگه داشتیم  چرا که تمام سیستیم های ما از تحریم ها صدمه دیده است.

وزیر راه ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم از این حادثه درس بگیریم و تا این لحظه هنوز در مقدمات نکته منفی نمی بینیم و همه گزارشات تا کنون عادی بوده است ولی باید تلاش کنیم که چرا چنین حادثه ای رخ داده است  و باید ببینیم این خطا در کجا صورت گرفته ولی شرایط واقعا سخت است و باید منتظر بمانیم و این قبیل مسائل را باید از طریق کارشناسات خبره و منابع موثق اطلاعات خود را دریافت نمایند.

وی تصریح کرد: گروههای زمینی هم فعال شده اند که در این موضوع هلال احمد 40 گروه را ارسال کرده اند و همچنین کوهنوردانی آنجا حضور پیدا کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:  از نزدیک از این منطقه بازدید به عمل آوردم و امروز هم در منطقه عملیات پرواز داشتیم که از شناسایی منطقه آگاه شوم و از نزدیک شاهد پیگیری کارها باشم.

وزیر راه اظهار کرد: در شرایط سخت تحریم نگهداری صنعت هوایی بسیار سخت است که در این مدت هم سرمایه گذاری های زیادی را انجام دادیم که توسعه در بخش های مختلف را داشتم و حتی خرید هواپیمای جدید هم داشتیم و انتظار چنین حادثه ای را نداشتیم.

آخوندی اضافه کرد: هنوز در مقدمات نقطه مشخصی را نمی بینیم و هنوز مسئله در ابهام قرار دارد و گزارشات نیز از ابهام در این مسئله سخن می گویند و باید در محل سانحه قرار گرفت تا خطای آن مشخص شود و ابعاد مختلف آن را بررسی کرد.

وی تصریح کرد: خواهش من از همه رسانه ها و افراد جامعه این است که مسائل را از زبان کارشناسان ذی ربط پیگیر باشند و این نکته را هم باید گفت که سازمان هواپیمایی یک سازمان مستقل است و هیچ دخالتی در پرواز ندارد و یک سازمان نظارتی است و وظفیه این سازمان این است که یک پرواز ایمن را مهیا کند.

وزیر راه و شهرسازی  تصریح کرد: سازمان هواپیمایی با بی طرفی کامل این مسئله را پیگیری می کند و یک گروه دیگر نیز آماده شده است که این موضوع را سریعتر پیگیری کند و ما به دنبال شفافیت هستیم تا بهتر و سریعتر این اخبار به دست مردم برسد.

آخوندی ابراز داشت: از استاندار می خواهیم که یک تیمی را تشکیل دهند و همه افراد ما در خدمت شما هستند که به همه خانواده های جان باختگان سرکشی کنید و هر ابهام، نیاز و مشکلی که دارند، بررسی کنند و از شما می خواهیم به عنوان نماینده دولت که از همه خانواده ها سرکشی کنید و خانواده ای نباشد که جا مانده باشد.

وی گفت: از نماینده مجلس آقای زارعی تشکر می کنم و امیدوارم هر توانی که داریم بتوانیم در این مسئله به خرج دهیم.

وزیر راه  و شهرسازی تصریح کرد: راههای هوایی ایران را که توسعه دادیم، شش برابر رشد دادیم و نسبت به ایمنی خیلی سخت گیر بودیم و باید ببینیم علی رغم این حجم توجه چرا چنین اتفاقی افتاده است و هر ماه بنده شورای هواپیمایی کشور را تشکیل می دهم و جزئیات را بررسی می کنم و امیدواریم که هرچه که توان داریم بصورت خالصانه در خدمت مردم قرار دهیم .

آخوندی در پایان اضافه کرد: از همکاری دوستان سپاه، هوانیروز، نیروی انتظامی و همه دستگاه هایی که  قلم انداختم، تشکر می کنم.

علی محمد احمدی  استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد مدیریت بحران استان گفت: پهنه ای به وسعت 15 کیلومتر در حال جستجو است گستردگی منطقه و شرایط جوی، جستجو را سخت کرده  شاید تا ظهر فردا لاشه هواپیما پیدا شود.

 آماده باش 100درصد به بیمارستان و آمادگی دو فروند بالگرد اورژانس

در ابتدای این نشست ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: آماده باش 100درصد به بیمارستان و آمادگی دو فروند بالگرد اورژانس جهت حضور در منطقه و عملیات امداد رسانی داریم.

وی افزود: 23 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 40 نفر نیروی انسانی به همراه رئیس مرکز فرویت های پزشکی به منطقه ارسال شد.

ایلامی تصریح کرد: دو دستگاه خودوری حمل جسد با ظرفت 75نفر در منطقه از استان چهارمحال و بختیاری در منطقه حاضر هستند و 11نفر از جامعه پزشکی استان در این حادثه جان خود را از دست داند که جامعه پزشکی داغدار است و از دیشب تا کنون نیز به خانواده های آنان سرکشی شده است.

رسانه ها به خوبی تلاش نیروهای امدادی را  به تصویر کشیده اند

در ادامه زارعی نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا  در جلسه شورای اداری استان گفت: رسانه ها به خوبی تلاش نیروهای امدادی را  به تصویر کشیده اند و مردم نیز این را بدانند تا آخر در کنار مردم خواهیم بود و دست از تلاش برای جستجو در حال انجام است.

وی اظهار کرد: عملیات تفضیل باند فرودگاه یاسوج در سفر 2 سال پیش صورت گرفته است و امکانات ناوبری به خوبی صورت گرفته است.

زارعی با بیان اینکه امیدواریم شاهد حضور سایر شرکت های پروزای در این استان باشیم، تصریح کرد:  به دلیل شرایط کوهستانی، وزش بادشدید و ارتفاعات سخت گذر عبور از این کوه کار جستجو را سخت کرده است.

وی اضافه کرد: تلاش های زیادی از شب گذشته توسط نیروهای متخصص سازمان هواپیمایی صورت گرفته است و امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم عملیات جستجو را به پایان برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما