شناسهٔ خبر: 24207495 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق:

همبستگی مردم سوریه و عراق موجب نابودی داعش در منطقه شد

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با مفتی اهل تسنن سوریه خاطرنشان کرد که همبستگی مردم سوریه و عراق موجب نابودی داعش در منطقه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اهل تسنن سوریه در بغداد ضمن سفر به عراق با حجت الاسلام شیخ همام حمودی معاون اول رییس پارلمان و رییس مجلس اعلای اسلامی این کشور دیدار و گفت‎وگو کرد.

حجت الاسلام حمودی در این دیدار خواستار حرکت و مقابله مسلمانان با نقشه‎های رژیم صهیونیستی شدو بیان داشت: همگرایی و همبستگی میان مردم سوریه و عراق موجب دستیابی به پیروزی‎های چمشگیر در برابر تروریسم شد که جهانیان نیز شاهد آن بودند.

وی افزود: تروریست ها مسلمانان را در هر نقطه از جهان مورد هدف قرار می‎دهند بنابراین باید با وحدت به مبارزه با آن بپردازیم.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد که جهانیان باید برای بازگشت آوارگان به مناطق خود و دست یابی به امنیت و ثبات در سوریه تلاش کنند.

وی سرنگونی هواپیمایی رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته به دست ارتش سوریه را به این کشور تبریک گفت و ادامه داد: سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی میراثی از دستاوردهای ملت سوریه در بخش دفاع زمینی است.

احمد بدرالدین حسون نیز در این دیدار گفت: رژیم صهیونیستی توانایی ایجاد تفرقه میان طوائف و قومیت‎های مختلف سوریه و عراق را ندارد.

وی همچنین پیروزی‎ ملت عراق بر جریان تروریستی داعش را تبریک گفت و اظهار داشت: قدرت سوریه و عراق در واقع قدرت امت عربی و اسلامی است.

مفتی سوریه با بیان اینکه ما همیشه در کنار ملت عراق هستیم، بیان کرد: ما به مردم عراق اطمینان داریم که آنان می‎توانند از مشکلات موجود در کشورشان و منطقه عبور کنند./994/ب902/ف

نظر شما