شناسهٔ خبر: 24207466 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفر رئيس پارلمان روسيه به سوئيس به رغم تحريم هاي اتحاديه اروپا

صاحب‌خبر -

­

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه، وياچسلاو ولودين رئيس پارلمان روسيه که در فهرست تحريم هاي اتحاديه اروپا قرار دارد روز دوشنبه در سوئيس با همتاي خود و وزير امور خارجه سوئيس ديدار مي کند.
برن هدف از اين سفر را ترغيب به گفتگو براي حل و فصل مناقشه اوکراين اعلام کرد.
ليويا لو مسئول روابط اقتصادي دو جانبه در دبيرخانه وزارت اقتصاد به راديو دولتي سوييس گفت: سوئيس همواره به گفتگو ترغيب مي کند چون گفتگو تنها راه حل سياسي است که در نهايت مي تواند به حل و فصل بحران ها منجر شود و در همين راستا است که سوئيس به افرادي که در فهرست تحريم هاي اتحاديه اروپا قرار دارند رواديد صادر مي کند.
وي اعلام کرد اين ديدار « صرفا اقتصادي نيست و سوئيس مي خواهد از اين فرصت به گفتگو براي حل و فصل مناقشه ترغيب کند ».
وياچسلاو ولودين همکار نزديک ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه که سال 2016 رياست دوما را به عهده گرفت به عنوان معمار تدابير محافظه کارانه و ضد غربي کرملين به حساب مي آيد و در فهرست تحريم هاي اروپا و آمريکا در ارتباط با بحران اوکراين قرار دارد. حضور ولودين در سوئيس با کشمکش همراه است. کارلو سوماروگا نماينده پارلمان سوئيس گفت: روسيه تلاش مي کند از ديدارها از سوئيس به عنوان تبليغات داخلي استفاده کند و نشان دهد که در غرب حضور دارد.
پارلمان سوئيس در بيانيه اي اعلام کرد، اين ديدار با ابتکار رئيس شوراي ملي ( مجلس سفلي پارلمان سوئيس ) در پي سفر هيئت پارلماني سوئيس به روسيه در سال 2017 صورت مي گيرد. رئيس دوما روز يکشنبه وارد سوئيس شد اما گفتگوهاي رسمي او قرار است روز دوشنبه برگزار شود. ولودين در اقامات خود در سوئيس با ايگناسيو کاسيس وزير خارجه اين کشور ديدار خواهد کرد.

نظر شما