شناسهٔ خبر: 24207294 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کشته شدن سه تبعه خارجی در جریان عملیات عفرین

وزنامه ینی شفق چاپ ترکیه در خبری اعلام کرد که سه تبعه خارجی در صفوف جنگجویان کُرد سوری در جریان عملیات عفرین موسوم به شاخه زیتون و در جریان حلمات ارتش ترکیه کشته شده اند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /روز گذشته سه تروریست خارجی به نام های مستعار بارن گالیجیا تبعه اسپانیا، کندال بریژ تبعه فرانسه و بارن ساسون تبعه هلند که به صفوف نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) پیوسته بودند، در جریان عملیات عفرین توسط نیروهای ارتش ترکیه کشته شدند.

به گزارش ایرنا، ترکیه از ماه گذشته میلادی عملیاتی را در عفرین با نام شاخه زیتون آغاز کرده است و بر اساس اعلام ستاد کل ارتش ترکیه، در جریان عملیات شاخه زیتون در عفرین، شمار تلفات جنگجویان پ.ک.ک، پ.ی.د و ی.پ.گ به بیش از یک هزار و 600 نفر رسیده است.
دولت آنکارا هدف از این عملیات را نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین اعلام کرده است.
مقام های آنکارا مدعی هستند که اعضای تشکیلات یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) محسوب می شوند، با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارند و هر دو شاخه سوری این گروه تروریستی هستند.
دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.
مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب گروه های تروریستی، منطقه را ترک خواهند کرد./ایرنا

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما