شناسهٔ خبر: 24206869 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مساجد شرق تهران در سوگ دخت نبی مکرم اسلام (ص)

خبرگزاری شبستان: همزمان با ایام فاطمیه، مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (ع) در مساجد شرق تهران همراه با سخنرانی و مرثیه‌خوانی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محسن کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام برنامه‌های مساجد در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (ع) گفت: این مراسم در مسجد جامع حضرت علی مرتضی (ع) واقع در تهرانپارس، خیابان ۱۳۳ با سخنرانی حجج اسلام امین و مهدی طباخیان و یادیروقی بعد از ۲۸ بهمن تا سوم اسفند برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: همچنین این مراسم عزاداری، از ۲۹ بهمن تا اول اسفند با سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمد حسن نوربخش در مسجد باب‌الحوائج امام موسی بن جعفر (ع) واقع در نارمک، خیابان شهید طاهری، خیابان شهید رجب بلوکات، نبش کوچه یاس، پلاک۲ برگزار می‌شود و در مسجد خلیل الله واقع در گلبرگ، خیابان شهید مدنی، خیابان ۱۳۸ هم با سخنرانی حجج اسلام عبد الحمید شهاب و رضا الهی و با مرثیه خوانی محمد فراهانی، از ۲۸ تا ۳۰ بهمن انجام می‌شود.

 

مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: در مسجد علی بن ابیطالب (ع) واقع در خیابان دماوند، خیابان وکیل‌باشی مراسم عزاداری حضرت فاطمه (ع) از ۲۸ بهمن تا سوم اسفند با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمدی برگزار می‌شود.

 

کرمانی ادامه داد: همچنین در مسجد جامع امام صادق (ع) واقع در خیابان دماوند، بعد از پل خاقانی هم مراسم سوگواری دخت نبی مکرم اسلام (ص) هم در با سخنرانی حجت‌الاسلام بلندی از ۲۷ بهمن تا اول اسفند انجام می‌شود و در مسجد جامع باب الحوایج (ع) واقع در خیابان جشنواره، خیابان زهدی، میدان رهبر هم چنین مراسمی از ۲۷ بهمن به مدت پنچ شب با سخنرانی حجت الاسلام علی خزاعی و با مداحی سید حامد سید محمد برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (ع) در مسجد لیله‌القدر واقع در میدان امامت، خیابان شهید جدیدی، خیابان شهید تیموری هم با سخنرانی حجت الاسلام برزگر، از ۲۸ بهمن به مدت پنج شب و در مسجد امام جعفر صادق (ع) واقع در تهرانپارس، خیابان سراج، روبروی سی متری اول هم از ۳۰ بهمن تا دوم اسفند با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی کاهه و با مرثیه‌خوانی سیدرضا موسوی برپا می‌شود.

 

مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، با اشاره به برنامه‌های مسجدالاقصی واقع در تهرانپارس، بین فلکه دوم و سوم در این ایام، گفت: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام محب‌زاده و با شعرخوانی احمد بابایی و سوگواری سید حامد سید محمد و حسین یعقوبیان، از ۳۰ بهمن تا سوم اسفند برپا می‌شود.

 

 

 

نظر شما