شناسهٔ خبر: 24206150 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مناجاتی: الهلال و السد خواب پیروزی مقابل سرخابی‌ها را ببینند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: الهلال و السد تیم‌هایی نیستند که بتوانند استقلال و پرسپولیس را شکست دهند.

صاحب‌خبر -

مهدی مناجاتی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره دیدار استقلال و پرسپولیس در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با الهلال عربستان و السد قطر بیان کرد: تیم های ایرانی همیشه برابر حریفان عربی با صلابت بازی می کنند و اگر آن ها از ستاره های فوتبال دنیا استفاده می کنند، ایرانی ها هم باغیرت هستند و جلوی تیم هایی مانند الهلال و السد با تمام وجودشان می جنگند. اطمینان دارم پرسپولیس و استقلال در هفته دوم لیگ قهرمانان هم نتایج خوبی می گیرند و السد و الهلال را شکست می دهند.

او در پاسخ به این سوال که با وجود شکست چهار بر صفر پرسپولیس مقابل الهلال چگونه از برتری قاطعانه استقلال برابر این تیم عربستانی صحبت می کند، توضیح داد: همه می دانند پرسپولیس چه شرایطی داشت که با آن نتیجه سنگین مقابل الهلال شکست خورد. این 2 تیم سال گذشته 3 بار دیگر با هم بازی کردند که نتیجه این دیدارها به تساوی رسید. باور کنید نتیجه چهار بر صفر اتفاقی بود که دیگر تکرار نمی شود. تیم هایی مانند الهلال و السد باید خواب ببیند که بتوانند یک بار دیگر با نتیجه چهار بر صفر تیم های ایرانی را شکست دهند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: استقلال و پرسپولیس پتانسیل زیادی دارند و به راحتی می توانند به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کنند. هرچند امکانات فوتبال ما با تیم های عربی قابل مقایسه نیست اما غیرت و توانمندی ایرانی ها را هیچ تیمی در آسیا ندارد.

مناجاتی درباره سقوط پاس همدان به لیگ دسته سوم فوتبال ایران اظهار داشت: اگر تاریخچه باشگاه پاس را بررسی کنیم، می بینیم که 2 قهرمانی جام تخت جمشید، یک قهرمانی لیگ برتر، 2 قهرمانی لیگ کشور، قهرمانی جام حذفی، جام باشگاه های آسیا و برخی جام های بین المللی در تالار افتخارات پاس دیده می شود. بزرگانی مانند محمد رنجبر، حسن حبیبی،حشمت مهاجرانی، اصغر شرفی، پرویز میرزاحسن، جواد نکونام، مارکار آقاجانیان، علی اصغر مدیر روستا، بهزاد غلامپور، اکبر یوسفی و... زندگی خود را در پاس گذراندند. بازیکنان بسیاری از این تیم به فوتبال ملی ایران معرفی شدند اما آقایان مفت و مجانی با انتقال پاس به همدان، آن را محو کردند.  پاس، تنها تیم ایران بود که از ورزشگاه اختصاصی استفاده می کرد.

او درباره درخواست برخی پیشکسوتان پاس مانند علی اصغر مدیر روستا و اکبر یوسفی برای تحویل گرفتن این تیم از همدانی ها اظهار داشت: این پیشکسوتان بخش بزرگی از فوتبالشان را در پاس گذرانده اند و با توجه به اینکه دلسوز این تیم هستند، می خواهند با این اقدام پاس تهران را احیا کنند. ما هم در این راه از مدیرروستا و یوسفی حمایت می کنیم.

سرمربی اسبق تیم پاس تهران در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان خیلی راحت از کنار بزرگی و عظمت تیم پاس گذشتند. این تیم پس از پرسپولیس و استقلال پرهوادارترین تیم ایران بود و در شهرهای مختلف تیم هایی با نام پاس فعالیت می کردند. امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود تا این تیم بزرگ به دوران قبلی بازگردد. کل نیروی انتظامی حامی پاس تهران بودند اما تصمیم های غیرفوتبالی چنین بلایی سر آن آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما