شناسهٔ خبر: 24206083 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سفر وزیر راه و شهرسازی به یاسوج/گزارش دومین روز جستجوی هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج

خبرگزاری شبستان: دومین روز جستجوی لاشه هواپیما پیش از طلوع آفتاب آغاز و عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیما به مساحت بیش از ۱۶ کیلومتر مربع در منطقه پادنا و در ارتفاعات نزدیک به چهار هزار متری و در دمای بسیار پایین و سرمای شدید در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان/ یاسوج:

دومین روز جستجوی لاشه هواپیما پیش از طلوع آفتاب آغاز شد و 80 کوهنورد، تکنسین و چند بالگرد عملیات جستجو را در کنار تیم‌ های امدادی و مردم محلی در ارتفاعات رشته کوه های دنا همچنان ادامه می دهند.

**تلاش‌ های گسترده و بی وقفه برای یافتن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج



**اعزام 2 تیم کوهستان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به سمیرم
مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم ‌تخصصی نجات کوهستان هلال‌ احمر استان با 2 فروند بالگرد به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.

**معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: جستجو برای لاشه هواپیمای تهران- یاسوج در محدوده مشخصی در حال انجام است.

عزیز فیلی گفت: با هدف تسریع در پیدا کردن محل سقوط هواپیمای تهران به یاسوج، محدوده ای به شکل مثلث تعیین و اکیپ ها و تیم های مختلف با تجهیزات و امکانات جدید کار تجسس را ادامه می دهند

به گفته وی، عملیات جستجو نیروهای تخصصی برای یافتن لاشه هواپیما به مساحت بیش از 16 کیلومتر مربع در منطقه پادنا و در ارتفاعات نزدیک به چهار هزار متری و در دمای بسیار پایین و سرمای شدید در حال انجام است.

 

**ورود آخوندی به یاسوج
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی برای امور امدادی و پیگیری سانحه سقوط هواپیمای شرکت آسمان وارد یاسوج شد.

وزیر راه و شهرسازی مسئول تشکیل ستاد بررسی سانحه سقوط هواپیمای تهرانیاسوج شرکت آسمان در راستای مدیریت، بررسی و امور امدادی این حادثه امروز به یاسوج سفر کرد.

عباس آخوندی پس از حضور در جلسه ستاد بحران استان با استاندار کهگیلویه وبویراحمد به منطقه محل حادثه برای نظارت و مدیریت عملیات جستجو هواپیمای ساقط شده سفر کرد.

 

** آخوندی و احمدی وارد منطقه پادنا محل سقوط هواپیمای تهران-  یاسوج شدند
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد وارد منطقه پادنا محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج شدند.
 

جلسه اضطراری برای یافتن هواپیمای ای تی ار تهران - یاسوج با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی و احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسئولان برگزار شد.

 

**تاکنون اثری از لاشه هواپیما در پنج نقطه اعلامی نبوده است
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌ های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی جستجو در پنج نقطه ای که اطلاعات آن از قبل داده شده، هیچ اثری از سقوط هواپیمای تهران - یاسوج نیست.

جلال پوران با اشاره به اینکه در صورت مساعد بودن هوا و جمع شدن مه، عملیات جستجو به ارتفاعات بالاتر نیز ادامه پیدا می‌کند، افزود: به دلیل وجود مه شدید و ابر در ارتفاعات کوه دنا عملیات جستجو تا ارتفاعات 10 هزار پا امکان پذیر نیست.



** پرواز بالگردها بر فراز دنا ادامه دارد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد: پرواز بالگردها که از صبح امروز دوشنبه بر فراز رشته کوه های دنا برای یافتن لاشه هواپیمای ساقط شده تهران - یاسوج  آغاز شده، همچنان ادامه دارد.



**زارعی در منطقه پیگیر امور سانحه است
غلام محمد زارعی، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی که از روز گذشته در منطقه پادنای سمیرم حضور دارد، دقایقی پیش وارد منطقه کنگزلی از توابع بخش پادنا شد و گفت: امیدوارم هر چه زودتر با کمک نیروهای امدادی بتوانیم برای تسلی بازماندگان خبری جدید داشته باشیم.
 


** جستجوی لاشه هواپیمای آسمان با پهپاد های نظامی
 معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی با بخش‌ های عملیاتی مرتبط جهت استفاده از پهپادهای نظامی نیز هماهنگی‌ های لازم را انجام داده که به محض صدور مجوز از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.



** مردم از عزیمت به محل سقوط هواپیما خودداری کنند
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از احساسات انسان دوستانه مردم از شهروندان خواست از عزیمت به محل احتمالی سقوط هواپیمای پرواز تهران به یاسوج خودداری کنند.



** شناسایی محدوده جدید جستجو توسط پهپاد
گوهرگانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از پهپادها، محدوده جدید احتمالی از سقوط هواپیمای تهران یاسوج را در روستای نقل در منطقه پازن پیر از توابع سمیرم شناسایی کرد.



** 70 درصد دنای شمالی جستجو شد
معاون عملیات امداد نجات سازمان هلال احمر گفت: تاکنون 70 درصد دنای شمالی جستجو شده و پهبادها 500 عکس گرفتند و هنوز خبری از لاشه هواپیما نیست.



 **اعزام 2 گروه تشخیص هویت برای شناسایی جانباختگان سانحه هواپیمای تهران - یاسوج
  رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: 2 گروه تشخیص هویت برای شناسایی جانبختگان احتمالی سانحه هواپیمای مسافربری تهران یاسوج به محل حادثه در منطقه پادنای سمیرم در اصفهان اعزام شد.

حجت الاسلام غلامرضا مزارعی افزود: امور قضایی و پزشکی قانونی جانباختگان این سانحه هوایی با هماهنگی رئیس کل دادگستری استان اصفهان و نیابت قضائی در کهگیلویه وبویراحمد انجام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: خانواده‌های مسافران هواپیمای تهران - یاسوج می‌ توانند برای آغاز اقدامات تشخیص هویتی به اداره پزشک قانونی استان مراجعه کنند.

 

**پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

12 گروه امدادی از کهگیلویه و بویراحمد از جمله تیم ‌های تخصصی کوهنوردی جمعیت هلال احمر این استان به محل این سانحه هوایی اعزام شده‌اند.

این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.

نظر شما