شناسهٔ خبر: 24205998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت الاسلام مصائبی خبر داد:

مشارکت گسترده روحانیون در اجرای طرح آرامش بهاری

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از مشارکت گسترده روحانیان و مبلغان حوزوی استان در اجرای طرح آرامش بهاری نوروز ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: همه ساله در ایام نوروز طرح آرامش بهاری در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف استان، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی روز یکشنبه 29 بهمن با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف عزاداری و سوگواری ویژه ایام فاطمیه در سراسر استان گفت: ویژه برنامه‌های مربوط به سخنرانی علمای برجسته آذربایجان نیز در تبریز برگزار می‌شود.

مشارکت گسترده روحانیون در اجرای طرح آرامش بهاری

وی همچنین از مشارکت گسترده روحانیان و مبلغان حوزوی استان در اجرای طرح آرامش بهاری نوروز ۱۳۹۷ خبر داد و خاطرنشان کرد: همه ساله در ایام نوروز طرح آرامش بهاری در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود که در قالب آن روحانیان و مبلغان حوزوی ضمن برگزاری برنامه‌های مختلف پاسخگوی سؤالات دینی و بصیرتی گزدشگران نوروزی هستند.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی آرامش بهاری یادآور شد: همه طلاب و مبلغان حوزوی می‌توانند تا اول اسفندماه ۹۶ آثار خود را در موضوعات مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ترویج عفاف و حجاب، سواد رسانه‌ای، مهارت‌های زندگی و زندگی معنوی به این جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که جشنواره با هدف ارتقای سطح کیفی تبلیغ روحانیون و طلاب در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: یکی از رسالت‌های اصلی نهادهای رسمی تبلیغی، تعمق و گسترش آموزه‌های دینی با ابزارهای نوین تبلیغی، جهت دفاع از ارزش‌های مکتب اهل‌بیت (ع) و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این‌که نخستین جشنواره ملی آرامش بهاری به همت اداره‌کل اعزام مُبلغ سازمان و ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور برگزار می شود، گفت: عموم طلاب و فضلای حوزه های علمیه که صاحب اثر در موضوعات مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ترویج عفاف و حجاب، سواد رسانه‌ای، مهارت‌های زندگی و زندگی معنوی هستند، می‌توانند آثار خود را در قالب‌ فیلم وصوت، متون ترویجی بلند و کوتاه یا ایده‌های نوین فرهنگی تبلیغی تا اول اسفندماه ۹۶ ارسال کنند.

حجت الاسلام مصائبی در ادامه از آغاز ثبت‌نام چهل ‌و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور خبر داد و با بیان این‌که نام‌نویسی تا بیستم فروردین ۹۷ ادامه خواهد داشت، گفت: برگزاری مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات سراسری از بیستم فروردین تا ۲۶ اردیبهشت ۹۷، مرحله استانی یکم تیرماه تا ششم مردادماه ۹۷ و مرحله کشوری دهم مهر تا ۲۵ مهرماه ۹۷ خواهد بود.

وی افزود: ثبت‌نام در رشته های ۹ گانه( حفظ کل ، حفظ ۲۰ جزء،۱۰ جزء،حفظ ۵ جزء،قرائت تحقیق ،قرائت ترتیل ،حفظ ومعارف موضوعی ،حفظ ومعارف احادیث وتفسیر قرآن کریم) و رشته های آوایی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور با ارسال دستورالعمل ثبت نام رسما در سایت مسابقات آغاز و تا بیستم فروردین‌ماه ۱۳۹۷ ادامه خواهد یافت.

 

نظر شما