شناسهٔ خبر: 24205212 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لیگ قهرمانان اروپا؛ تلاش چلسی برای مهار بارسلونا و لیونل مسی

تهران- ایرنا- رقابت های فوتبال مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا روزهای سه شنبه و چهارشنبه با انجام چهار دیدار پیگیری می شود که در مهمترین آنها چلسی در استمفورد بریج میزبان بارسلونا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه تارنمای خبری بلیچر ریپورت، در دیگر دیدار این مرحله، منچستریونایتد برای دیدار برابر سه ویا عازم اسپانیا می شود و بایرن مونیخ در خانه از بشیکتاش پذیرایی می کند. شاختار دونتسک هم میزبان آ اس رم است.
چلسی - بارسلونا
تیم چلسی در رقابت های امسال شروع خوبی نداشته است و بعد از باخت های متوالی مقابل بورنموث و واتفورد به نظر می رسید دچار مشکل شده است.
اما آبی های لندن در دو بازی گذشته شان آمادگی خود را بازیافتند و بروموویچ را در لیگ برتر انگلیس با نتیجه سه بر صفر مغلوب کردند و برابر هال سیتی هم در جام حذفی انگلیس عملکرد قدرتمندانه ای را به نمایش گذاشتند.
هرچند حریفان چلسی در مقایسه با بارسلونا چندان تاثیرگذار نبوده اند، اما این نتایج باید به اعتماد به نفس تیم کمک کند.
«الیویه ژیرو» که در ماه ژانویه جذب تیم شد، شروع خوبی در تیم جدید خود چلسی داشته است و نقش مهمی در پیروزی تیم مقابل هال سیتی ایفا کرد.
تساوی باید برای چلسی دلگرم کننده باشد و اگر نتیجه مثبتی بگیرد برای دیدار برگشت در نیوکمپ در موقعیت برتری قرار خواهد گرفت.
با این حال مسابقه سختی در استمفورد بریج در انتظار چلسی خواهد بود.

بایرن مونیخ - بشیکتاش
بایرن روز سه شنبه کارزار خود را در لیگ قهرمانان اروپا در آلیانز آره نا ، مقابل بشیکتاش قهرمان ترکیه از سر می گیرد. باواریایی ها امیدوارند این دیدار راه را برای هفتمین صعود متوالی آنها به مرحله یک چهارم نهایی هموار کند.
«یوپ هاینکس» سرمربی خواهد توانست از استعدادهای فراوانی که در اختیار دارد، بهره بگیرد. او در دیدار اخیر تیم مقابل ولفسبورگ به ژروم بواتنگ، متس هوملس، یاشوا کیمیش، روبرت لواندوفسکی، دیوید آلاباما و توماس مولر استراحت داد.
اما انتظار می رود هر شش بازیکن تازه نفس به میدان بازگردند. هاینکس به جز «مانوئل نویر» تمام بازیکنانش را برای انتخاب از میان آنها در اختیار دارد.
په په مدافع پرتغالی که در نیمه رقابت های 2014 به برتری رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ کمک کرد، در قلب دفاع بشیکتاش و برای نود و پنجمین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا آماده است.
«ریکاردو کوارشما» بازیکن با تجربه دیگری است که در دیدار قبلی بشیکتاش بازی نکرد و احتمالا به جای «جرمین لنز» در ترکیب اصلی بازی می کند. «آدریانو» هم جایگزین «جانر ارکین» در دفاع چپ می شود. «رایان بابل» بازیکن سابق هافنهایم هم باید در ترکیب اصلی بشیکتاش قرار گیرد.

سه ویا- منچستریونایتد
در صورتی که «پل پوگبا» برای منچستریونایتد به میدان برود، همه چشم ها به او دوخته خواهد شد. در حالی که گمانه زنی هایی در مورد آینده این بازیکن در منچستریونایتد مطرح است و مشاجره او با «خوزه مورینیو» سرمربی تیم در مورد پست وی در زمین بر سر زبانهاست، این بازیکن فرانسوی به علت بیماری دیدار اخیر تیم مقابل هادرسفیلد را از دست داد.
مورینیو در دیدار مقابل سه ویا احتمالا رویکرد محتاطانه تری را درپیش می گیرد. او در بازی های اخیر تیم خود در خارج از خانه در اروپا این شیوه را حفظ کرده است.
سه ویا در حال حاضر با سه امتیاز کمتر از رئال مادرید، رده پنجم لالیگا را در اختیار دارد. این تیم در این فصل نتایج مثبت و منفی داشته و شکست های سنگینی را هم تجربه کرده است.

شاختار دونتسک - آ اس رم
تیم های رم و شاختار دونتسک بعد از صعود دشوار از مرحله گروهی در یک هشتم نهایی برابر هم قرار می گیرند.
جایزه تیم رم که در گروه سی بالاتر از چلسی ایستاد، رویارویی با تیم اوکراینی است. تیم چلسی هم باید برابر تیم قدرتمند بارسلونا بازی کند.
شاختار و رم قرعه نسبتا مطلوبی دریافت کرده اند و از صعود خود به یک چهارم نهایی احساس اطمینان می کنند. شاختار در گروه اف بعد از منچسترسیتی دوم شد و به مرحله حذفی راه یافت.
دو تیم تاکنون چهار بار در لیگ قهرمانان اروپا مقابل هم قرار گرفته اند که سه برد نصیب تیم اوکراینی و یک برد از آن تیم ایتالیایی شده است.
برنامه دیدارهای روزهای اول و دوم اسفند لیگ قهرمانان اروپا
روز سه شنبه
بایرن مونیخ - بشیکتاش
چلسی - بارسلونا

چهارشنبه
سه ویا - منچستریونایتد
شاختار دونتسک - آ اس رم
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزشی ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1584**1368

انتهای پیام /*

نظر شما