شناسهٔ خبر: 24205172 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استقبال اتباع خارجی از مسابقاتی قرآنی ـ مردمی

گروه مسابقات ــ یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با پیام مرجع عالیقدر آیت الله العظمی جعفر سبحانی در مجتمع فرهنگی نور قم آغاز شده است با حضور 505 نفر از اتباع خارجی را از 16 کشور جهان همراه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که از شنبه ۲۸ بهمن ماه ویژه آقایان با پیام مرجع عالیقدر آیت الله العظمی جعفر سبحانی در مجتمع فرهنگی نور قم آغاز شده است با  حضور 505 نفر از اتباع خارجی از 16 کشور جهان همراه است.

در روز دوم این مسابقات به گفت‌وگو با دو نفر از متسابقین اتباع خارجی پرداختیم. سید شهنشاه طاهری از کشور افغانستان، شهر مزار شریف در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا، با اشاره به اینکه دومین بار است در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) شرکت کرده است. سطح این مسابقات را از لحاظ کیفی و کمی عالی توصیف کرد و پیش‌بینی کرد تا به احتمال زیاد در این مسابقات کسب رتبه داشته باشد.

مسابقات امام علی(ع)، موهبتی برای اتباع خارجی

طاهری که هم‌اکنون در جامعة‌المصطفی(ع) تحصیل می‌کند، حفظ قرآن را از 13 سالگی آغاز کرده است و دو سال است که حافظ کل قرآن کریم شده است. این حافظ کل قرآن در حال حاضر حفظ نهج‌البلاغه را انجام می‌دهد.

همچنین علی حسنی از کشور افغانستان، متسابق دیگری بود که به گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا پرداخت. وی حفظ قرآن را از سال 85 آغاز کرده و در سال 86 حافظ کل قرآن کریم شده است. وی سطح مسابقات را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: مسابقات امام علی(ع) نعمتی است برای اتباع خارجی که می‌توانند معلومات قرآنی خود را محک بزنند.

مسابقات امام علی(ع)، موهبتی برای اتباع خارجی

حسنی در پایان صحبت‌هایش به اهمیت و جایگاه قرآن کریم در وحدت شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: وقتی حرف از قرآن می‌آید، مسئله وحدت مطرح می‌شود و نام قرآن در زندگی انسان، زندگی را ارزشمند می‌کند و نورانی می‌شود. انسان ممکن است در مسابقات شرکت کند و مقام نیاورد ولی این اول کار است و باید زندگی‌اش را بر مبنای موازین قرآنی بنیان نهد.

انتهای پیام

 

نظر شما