شناسهٔ خبر: 24204936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئيس جمهور کره جنوبي واکنش قاطع به محدوديت هاي آمريکا را خواستار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري فرانسه ، همزمان با نگراني ها درباره محدوديت هاي تجاري جديد آمريکا ، رئيس جمهور کره جنوبي روز دوشنبه خواستار پاسخي " قاطع " به تعرفه هاي جديد آمريکا بر صادرات کره جنوبي شد. «مون جائه اين» در نشستي با دستياران خود درباره تشديد سياست هاي حمايت گرايانه اقتصادي که ممکن است به اقتصاد مبتني بر صادرات کره جنوبي لطمه بزند ابراز نگراني کرد.
وي افزود افزايش محدوديت هاي آمريکا بر صادرات فولاد ، لوازم الکترونيکي ، صفحه هاي خورشيدي و ماشين لباسشويي از کره جنوبي ممکن است به صادرات اين کشور لطمه بزند و پيامدهايي منفي به دنبال داشته باشد.
رئيس جمهور کره جنوبي از اين مقامات خواست به اين تدابير غيرمنطقي قاطعانه پاسخ دهند و اين موضوع را بررسي کنند که آيا اين تدابير با توافقنامه کنوني تجارت آزاد بين کره جنوبي و آمريکا مغايرت دارد يا خير.
وي اين اظهارات را چند روز پس از آن مطرح کرد که وزارت بازرگاني آمريکا تعرفه هاي سنگين جديدي را بر واردات فولاد از کشورهايي همچون کره جنوبي اعمال کرد.
دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا ماه گذشته سياست " اول آمريکا " را با اعمال تعرفه هاي گمرکي 20 تا 50 درصدي بر واردات ماشين هاي لباسشويي از کشورهايي همچون کره جنوبي به مرحله اجرا درآورد و تعرفه هايي را بر صفحه هاي خورشيدي وارداتي از چين و ديگر کشورها اعمال کرد.
سئول اعلام کرده است اين موضوع را در سازمان جهاني تجارت مطرح خواهد کرد و پکن نيز با ابراز نارضايتي شديد ، اين اقدام آمريکا را گامي در جهت حمايت از توليدکنندگان اين کشور اعلام کرده است.
رئيس جمهور آمريکا هفته گذشته متعهد به بازنگري در توافقنامه تجارت آزاد سال 2012 با کره جنوبي يا برهم زدن اين توافق شد و آن را يک " فاجعه " توصيف کرد.
اين اختلافات در حالي بروز کرده است که سئول و واشنگتن به دنبال اتخاذ موضعي واحد در برابر تهديد هسته اي کره شمالي هستند.

 

­

نظر شما