شناسهٔ خبر: 24204818 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ثبت نام چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی

گروه اجتماعی: ثبت نام چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابتدای بهمن آغاز و مهلت ثبت نام تا تاریخ ۲۹ اسفندماه ۹۶ خواهد بود.

صاحب‌خبر -

محمدحسین رضایی در گفت وگو با ایکنا از قم گفت: جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف ارتقا و توسعه فرهنگ قرآنی در میان دانشجویان امسال نیز با حضور گسترده دانشجویان در استان های مختلف برگزار می‎شود.
وی افزود: این جشنواره در شش بخش آوایی(شفاهی) کتبی، پژوهشی، کتابخوانی، فناوری، ادبی و هنری و در ۳۴ رشته برگزار می‌شود که رشته‌های بخش شفاهی قرائت به روش های تحقیق و ترتیل، حفظ دو، پنج و ده جزء، حفظ بیست جزء، حفظ کل، دعا و مناجات خوانی، اذان و تواشیح است و بخش معافی(کتبی) شامل رشته های آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه ، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ایرانی است.
دبیر اجرایی مسابقات گفت: همچنین در بخش پژوهشی شامل مقاله قرآن و عترت، تلخیص کتاب، ایده قرآنی، کارآفرینی قرآنی بخش فناوری رشته های تولید نرم افزار، تولید اپلیکیشن و ربوت قرآنی، کانال­های مجازی قرآنی، بخش ادبی رشته های شعر، داستان نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و بخش هنری شامل رشته های خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق ومنبت و طراحی پوستر است.
معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی قم بیان کرد: این جشنواره در سطح مدرسان و کارکنان نیز در پنج بخش آوایی(شفاهی)، معارفی(کتبی)، پژوهشی، هنری، آوایی(شفاهی) رشته های قرائت به روش تحقیق، قرائت به روش ترتیل، حفظ پنج و ۱۵ جزء و حفظ کل قرآن کریم، بخش معارفی(کتبی) در رشته های آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم ، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه، آشنایی با سیره معصومین(ع)، و بخش پژوهشی در رشته های مقاله قرآن و عترت، ترجمه و تالیف کتاب؛ بخش هنری، رشته خوشنویسی؛ و بخش ادبی، رشته شعر برگزار می شود.
وی بیان کرد: این جشنواره در دو سطح استانی و کشوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌گردد. مرحله استانی جشنواره در فروردین و اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ و مرحله کشوری جشنواره، در تابستان سال ۱۳۹۷ در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.
گفتنی است مهلت ثبت‌نام چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی تا تاریخ ۲۹ اسفند۱۳۹۶ می‌باشد و ثبت‌نام نیز از طریق پایگاه ایتنرنتی دانشگاه به نشانی www.quran.uast.ac.ir انجام می شود.

نظر شما