شناسهٔ خبر: 24204322 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور 14 حزب سیاسی در انتخابات آتی سراسری اندونزی

کوالالامپور- ایرنا - طبق گزارش کمیسیون انتخابات عمومی اندونزی 14 حزب سیاسی در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری سال آینده این کشور شرکت خواهند کرد که در این میان چهار حزب و برخی شخصیت های جدید مانند پسر محمد سوهارتو رئیس جمهوری اسبق اندونزی برای اولین بار وارد این رقابت های سیاسی شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا صلاحیت 14 حزب سیاسی برای شرکت در انتخابات سراسری توسط کمیسیون انتخابات اندونزی تأیید شده است اما 2 حزب سیاسی
« هلال و ستاره» (PBB) و «عدالت و اتحاد اندونزی» (PKPI) شرایط لازم برای شرکت در انتخابات را به دست نیاوردند و از رقابت در انتخابات سراسری سال 2019 باز ماندند.
به گزارش جارکاتا گلوب اعلام اسامی احزاب واجد صلاحیت، لحظه‌ای تاریخی برای چهار حزب این کشور بود: حزب «جنبش گارودا اندونزی» (Garuda)، حزب «اندونزی متحد» (Perindo)، حزب کار (Berkaya) و حزب «انسجام اندونزی» (PSI) که برای نخستین بار در این انتخابات شرکت خواهند کرد.
حزب کار در سال 2016 توسط «تامی سوهارتو» پسر «سوهارتو» رئیس جمهوری اسبق اندونزی به ثبت رسید که به طور عمده از اعضای سابق حزب «گلکار» تشکیل شده است.
محمد سوهارتو دومین رئیس جمهوری اندونزی بود که به مدت 31 سال از سال 1967 تا 1998 زمام قدرت را در این کشور در دست داشت.
حزب «گلکار» زمانی توسط رئیس جمهور سابق اندونزی هدایت می‌شد و اکنون دومین حزب سیاسی بزرگ اندونزی محسوب می‌شود که یکی از احزاب دولت مؤتلفه «جوکو ویدودو»، رئیس جمهوری اندونزی است.
این نخستین بار است که یکی از فرزندان «سوهارتو»، یک حزب سیاسی تشکیل داده و در انتخابات شرکت می‌کند. لوگوی هر 2 حزب «گلکار» (Golkar) و حزب کار (Berkaya) نقش درخت انجیر بر روی خود دارد.
حزب «اندونزی متحد» (Perindo) نیز در سال 2015، توسط «هری تانوسه‌دیبجو»، تاجر و کارآفرین اندونزیایی تأسیس شده که دیگر حزب تازه کار در اندونزی محسوب می‌شود که به رقابت در انتخابات سراسری خواهد پرداخت.
«هری تانوسه‌دیبجو» از سرمایه داران مهم اندونزیایی، چینی تبار و مسیحی از سال 2011 وارد عرصه سیاست نیز شده است و تاکنون در احزاب مختلفی حضور داشته است.
به گزارش جاکارتا پست نیز ، 2 حزب جدید «جنبش گارودا اندونزی» (Garuda) و حزب «انسجام اندونزی» (PSI) امیدوار به جذب نسل جوان اندونزی هستند.
همچنین 66 درصد از اعضای حزب «انسجام اندونزی» را زنان تشکیل می‌دهند که گفته می‌شود در این خصوص دارای بالاترین تعداد اعضای زن در میان احزاب شرکت کننده در انتخابات سراسری آینده خواهد بود.
2 حزب سیاسی «هلال و ستاره» و «عدالت و اتحاد اندونزی» تا تاریخ 21 فوریه مهلت دارند تا به حکم کمیسیون انتخابات اندونزی مبنی بر تأیید نشدن صلاحیتشان، اعتراض کنند.
اسامی ۱۰ حزب دیگر که سابقه شرکت در انتخابات را پیش از این داشته و در انتخابات آینده حضور خواهند داشت شامل حزب «رسالت ملی» (PAN)، حزب «دموکراتیک مبارز اندونزی» (PDI-P) که بزرگترین حزب کشور و حزب اصلی ائتلاف دولت اندونزی محسوب می‌شود، «حزب دموکراتیک»، «حزب گریندرا » (Gerindra)، حزب «گلکار»، حزب «هانورا» (Hanura)، حزب «عدالت و رفاه » (PKS)، حزب «بیداری ملی» (PKB)، حزب ناسدم (NasDem) و حزب «متحد توسعه» (PPP) است.
سن رای دادن در اندونزی نیز 17 سال است و علاوه بر این، هر فردی که ازدواج کرده یا طلاق گرفته باشد نیز می تواند بدون محدودیت سنی در انتخابات شرکت کند.
انتخابات پارلمانی در اندونزی هر پنج سال یکبار برگزار می شود.
جوکو ویدودو» از اکتبر 2014 با به دست آوردن 53.1 درصد آرا مسند ریاست جمهوری اندونزی را برای دوره‌ای پنج ساله در اختیار گرفته است.اندونزی با حدود 260 میلیون نفر جمعیت چهارمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می شود و تعداد اعضای کابینه دولت این کشور 34 نفر است.
آساق ****241**1599**

انتهای پیام /*

نظر شما