شناسهٔ خبر: 24203651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد:

حفظ امنيت غذائی مردم در اولويت است

خبرگزاری شبستان: مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد در نشست ساماندهي مرغ داري ها و گلخانه هاي استان با اشاره به اهميت پدافند زيستي تاكيد كرد: حفظ امنيت غذائي و سلامت مردم در اولويت فعاليت هاي پدافند غيرعامل استان قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدصادق طهماسبی امروز (30 بهمن ) در نشست ساماندهی مرغ داری ها و گلخانه های استان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: همه ما به اهمیت پدافند زیستی و حفظ امنیت غذائی مردم واقف هستیم و این موضوع آن قدر مهم است كه مقام معظم رهبری در سخنی می فرمایند: « كشاورزی و دامداری ما یك بخش ویژه و استثنائی است و همه باید برای آن تلاش كنند. امنیت غذائی برای كشوری بزرگ، پرجمعیت و دارای هدفهایی بلند مانند ایران بسیار مهم است.»

 

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان ادامه داد: ضروری است اقدامات و الزامات پدافند زیستی و غیرعامل را در حوزه محصولات غذائی داشته باشیم زیرا تهدیدات زیستی در برخی موارد تهدیداتی خاموش و گاه به سختی قابل كنترل هستند.

 

طهماسبی افزود: حفظ امنیت غذائی مردم و سلامت آنها به عنوان سرمایه های اصلی كشور و استان در اولویت فعالیت های پدافند غیرعامل استان قرار دارد.

 

مدیركل پدافند غیرعامل استانداری خاطرنشان كرد: خوشبختانه در استان یزد با حمایت های استاندار محترم به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند زیستی استان و راهنمائی های معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، تعامل دستگاه ها و نهادهای اجرائی استان ازجمله اداره كل دامپزشكی، فرماندهی نیروی انتظامی و سازمان جهاد كشاورزی استان در حوزه تهدیدات زیستی و به ویژه مهار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، شناسائی كانون های آلوده و انهدام مرغ ها و طیور مبتلا به این بیماری، اقدامات سریع و بسیارخوبی انجام شده و همچنان تا مهار و پاك سازی كامل درحال انجام است.

 

دبیر قرارگاه پدافند زیستی استان گفت: البته باید در این مقوله قبل از هر فعالیتی به اقدامات پیشگیرانه توجه كنیم تا به بیت المال، سرمایه های مردم و اقتصاد استان و كشور ضربه وارد نشود و مولفه های اصلی تولید و توسعه مورد تهدید قرار نگیرد.

 

طهماسبی در پایان سخنان خود بر ضرورت تشكیل كارگروهی تخصصی در قالب قرارگاه پدافند زیستی استان برای شناسائی، رصد و پایش واحدهای تولیدی دام و طیور و بررسی فرآیند صدور مجوز این واحدهای تولیدی تاكید كرد.

 

مدیركل مدیریت بحران استانداری در این نشست ضمن اشاره به وجود قوانین صدور مجوز برای واحدهای تولید دام و طیور خواستار تعیین متولی برای جلوگیری از فعالیت واحدهای غیرمجاز و اقدامات كنترلی با هماهنگی دستگاه قضایی در استان شد.

 

مدیركل دامپزشكی استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های كنترلی و مهار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان بر ضرورت اقدامات جدّی و توجه به زیرساخت ها در مهار این بیماری تاكید كرد.

 

نظر شما