شناسهٔ خبر: 24203540 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

انشالله که افزایش نرخ ارز منجر به کاهش سفر ایرانیان به خارج از کشور شود

معاون رئیس‌جمهور: هزینه سفر به خارج از کشور افزایش یافت

خبرانلاین

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه نوسان قیمت ارز کلا آزار دهنده است، گفت: افزایش قیمت ارز به لحاظ محاسبه عددی هزینه تمام‌شده سفر به خارج از کشور را افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه نوسان قیمت ارز کلا آزار دهنده است، گفت: افزایش قیمت ارز به لحاظ محاسبه عددی هزینه تمام‌شده سفر به خارج از کشور را افزایش می‌دهد.

به گزارش روز نو : علی‌اصغر مونسان درباره اثر نوسانات قیمت ارز بر گردشگری ب، گفت: نوسانات قیمت ارز برای خارجی‎ها که می خواهند به ایران بیایند، مزیت محسوب می شود چون هزینه قیمت تمام شده سفر را برای آنها جذاب تر می کند. اما در مقابل باعث افزایش هزینه‌ حوزه‌های مرتبط با گردشگری در داخل کشور می شود. به عنوان مثال هتل‌ها هزینه هایی دارند که افزایش قیمت ارز باعث افزایش آن هزینه ها می شود.

وی با بیان اینکه قیمت ارز با هزینه پروژه های گردشگری ارتباط مستقیم دارد، ادامه داد: اگر نرخ ارز در نواسان باشد، برای پکیج های گردشگری نمی توان قیمت تعیین کرد. این هم خودش آثار سوئی دارد.

معاون رئیس‌جمهور یادآور شد: در مجموع درست است که افزایش قیمت ارز یکسری اثرات مثبت دارد اما به نظر من اثرات منفی اش بیشتر از اثرات مثبت است؛ بنابراین علاقه مندیم که انشاءالله قیمت ارز کنترل شود و حداقل به ثبات برسد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره کاهش مسافرت های نوروزی ایرانیان به خارج از کشور در مقایسه با سال گذشته بر اثر افزایش قیمت ارز، گفت: امیدواریم که چنین شود. از آنجا که افزایش قیمت ارز به لحاظ محاسبه عددی هزینه تمام شده سفر به خارج از کشور را افزایش می دهد، انشاءالله که روی کاهش سفر به خارج اثر بگذارد.

مونسان درباره اراده دولت برای کنترل نواسان قیمت ارز گفت: حتما دولت چنین اراده ای دارد. دولت حداکثر تلاشش را می کند و انشاءالله تیم اقتصادی برای آن یک راه حل می اندیشد.

نظر شما