شناسهٔ خبر: 24202760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

حامد کرزی: آمریکا مانع برگزاری لویه جرگه در افغانستان است

رئیس جمهور سابق افغانستان با تاکید بر برگزاری لویه جرگه برای بهبود وضعیت این کشور اظهار داشت آمریکا از برگزاری لویه جرگه ترس دارد، زیرا مردم در این نشست به احتمال بسیار با ادامه حضور نظامیان خارجی مخالفت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «افغانستان رو»، حامدکرزی رئیس جمهور سابق افغانستان گفت آمریکا به پایگاه های نظامی برای مبارزه با مخالفان مسلح دولت در افغانستان نیازی ندارد.

وی افزود: آمریکا به دلیل همسایگی رقبایش با افغانستان پایگاهای نظامی خود را  در این کشور ایجاد کرده است.

کرزی پیش بینی کرد افغانستان با آینده نامطئنی که در پیش دارد به حدی فقیر و کوچک نگه داشته می شود که نتواند خواستار توقف اقدامات آمریکا در این کشور شود.

رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت: باور مردم افغانستان به ارزش های غربی رنگ باخته است، زیرا ما همواره از خود می پرسیم که چرا باید آنها ما را ضعیف و بی ثبات ببینند.

وی تصریح کرد برای حل بحران در افغانستان باید دوباره از طریق برگزاری لویه جرگه به مردم این کشور مراجعه شود.

حامد کرزی ادامه داد می دانم که آمریکا از این نگران است که مردم افغانستان در لویه جرگه از واشنگتن بخواهند تا نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که آمریکا به دلیل توجیه حضور نظامی خود در افغانستان از طریق افزایش حملات هوایی و اعزام سربازان بیشتر به این کشور به دنبال ادامه جنگ در افغانستان است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما