شناسهٔ خبر: 24202670 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت ۱۶۹۰ کانون فرهنگی هنری مساجد اهل سنت در کشور/ زمان برگزاری اختتامیه هشتمین کنگره ام‌البنین (س) مشخص شد

آیین اختتامیه کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام‌البنین (س) نهم اسفند ماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

فعالیت ۱۶۹۰ کانون فرهنگی هنری مساجد اهل سنت در کشور/ برگزاری اختتامیه هشتمین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام البنین(س) در نهم اسفند ماهبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) و در آستانه وفات حضرت ام البنین(س) نشست مدیران و مسئولان کانون فرهنگی هنری مساجد درخصوص هشتمین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام البنین(س) صبح امروز مورخ سی ام بهمن ماه با حضور حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد عالی نظارت امور مساجد کشور، بهزاد مریدی مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حجت الاسلام امیر شمس، دبیر کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام البنین(س)، داوود نورچه ای معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

حجت الاسلام شمس ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درخصوص عملکرد هشتمین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام البنین(س) گفت: کنگره "گلدسته های سپید" بعد از سالهای مختلف با محوریت شعر حضرت ام البنین به تهران منتقل شد و در آغاز هفته کتاب با حضور برزین ضرغامی مدیر کل سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و حجت الاسلام ارزانی رونمایی شد و تصمیم گیری ها برای آغاز به کار این جشنواره از سر گرفتیم.

فعالیت ۱۶۹۰ کانون فرهنگی هنری مساجد اهل سنت در کشور/ برگزاری اختتامیه هشتمین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام البنین(س) در نهم اسفند ماه

وی در ادامه اظهار کرد: بعد از برنامه ریزی های انجام شده و هماهنگی ها، ۷ کمیته اجرایی، علمی، تبلیغات، پشتیبانی، مالی و ...ایجاد شده و داوری ها همه زیر نظر قزوه شاعر به نام کشور ایجادشده و چندین جلسه در محضر این شاعر تشکیل شد؛ و حاصلش برکاتی است که فراخوان کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام البنین(س) به سراسر کشور و کل دبیرخانه های سراسری فرهنگی هنری مساجد ارسال شده است.

حجت الاسلام شمس به همکاری نهاد های مختلف فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: در راستای برگزاری هشتمین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام البنین(س) با بسیج هنرمندان، مداحان و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل داشته ایم و همچنین با بهره برداری از فضای مجازی و ۱۶ مرکز خبری و خبرگزاری تبلیغات این کنگره را دنبال کرده ایم.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت وازرت ارشاد و اسلامی استان تهران، بیان کرد: باتوجه به تبلیغاتی که در سطح کشور انجام شده است، تا امروز حدود ۷۰۰ اثر به دبیرخانه به تعداد ۱۳۰ داستان و ۵۸۰ شعر رسیده است تا با نظر داروان در مراسم آیین اختتامیه از آن ها قدردانی شود.

دبیر کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام البنین(س) درخصوص برگزاری مراسم اختتامیه بیان کرد: آیین اختتامیه ۹ اسفند ماه، ساعت ۱۴ در سالن آدینه با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود.

حجت الاسلام شمس در پایان با تشکر از تشکل های فرهنگی و هنری گفن: امیدوارم با عنایت حضرت ام البنین(س) بتوانیم برنامه اختتامیه در شان و جایگاه این بانو برگزار کنیم.

حجت السلام ارازنی رئیس ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و سانحه سقوط هواپیمای مسافربری، گفت: سرمایه ارزشمند انسانی و اجتماعی از جمله افتخارات مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد است که با چنین هیئت و سرپرستی آقای قزوه داوری می شود و زیر نظر این عزیزان آثار اصلاح می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: عجله و شتابزدگی ای در اصلاح و انتخاب ها وجود ندارد و بحث اینکه آثاری مستحکم در کنگره ارائه شود، خیلی مهم است.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به حضور ۱۶۹۰ کانون مساجد از اهل سنت و سالگرد "ربع قرن" کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: در تمام این چهار ماه ای که در خدمت کانون های فرهنگی هنری مساجد هستم تصمیم بر چشم انداز و آینده مساجد داشتیم. به همین منظور در نظر داریم به جهت ارتباط بیشتر کانون های مساجد، ارتباط شبکه ای۲۴ هزار مرکز فرهنگی هنری کانون های مساجد را در ساختار یک پورتابل جامع راه اندازی کنیم. و از ظرفیت گسترده کشور استفاده کنیم.

حجت الاسلام ارزانی در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه با حضرت ام البنین باید به جایگاه والای ایشان که خودشان هم شاعره بودند، پرداخته شود و از آن شجاعت و تربیت بسیار زیبای و ارزشمند ایشان بهره برداری شود.

فعالیت ۱۶۹۰ کانون فرهنگی هنری مساجد اهل سنت در کشور/ برگزاری اختتامیه هشتمین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام البنین(س) در نهم اسفند ماه

علیرضا قزوه سرپرست داوری های هشتمین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام البنین(س)، با اشاره به آثار ارسال شده گفت: تا امروز آثاری که به دبیرخانه رسیده است، ضعیف نیست، اما این مجموعه آثار اگر بخواهد به کتاب تبدیل شود باید تاملی به روی آن داشت و ویراستاری ها انجام شود.

وی در ادامه بیان کرد: امروزه وضعیت شعر آیینی کشور با دیگر ادوار گذشته قابل مقایسه نیست و اوضاع مناسبی نسبت به سال های پیشین دارد. همچنین برگزاری این جشنواره در مقایسه با دیگر جشنواره های اشعار آیینی، آثار متوسط هم وجود داشت که اشتباهات تایپی و ویرایشی در آنها زیاد بوده و باید اصلاح شود.

این نویسنده و شاعر کشور بیان کرد: برای اینکه آثار رسیده کتاب شود باید زمان صرف کنیم و بیشتر بیاندیشیم.شخصیت حضرت ام البنین(س) از جمله شخصیت هایی است که مباحث سخت تری در شعر نسبت دیگر ائمه معصوم دارد.

قزوه در پایان خاطر نشان کرد: ما پایان این کنگره را تمام شده تلقی نمی کنیم و بعد از کنگره هم بازنگری را خواهیم داشت تا به نتیجه ای نهایی برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما