شناسهٔ خبر: 24202656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رژیم آل خلیفه محاکمه شیخ علی سلمان را به تاخیر انداخت

تهران- ایرنا- دادگاه بحرین برگزاری ششمین جلسه دادگاه شیخ علی سلمان یکی از رهبران مخالف رژیم آل خلیفه با ادعای موهوم همکاری با قطر را به 1 مارس/ 10 اسفند موکول کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (دوشنبه) پایگاه خبری مراه البحرین، بار دیگر برگزاری ششمین جلسه دادگاه 'شیخ علی سلمان' دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین به بهانه همکاری با قطر و جرم جاسوسی به 10 اسفند موکول شد.
پنجمین جلسه محاکمه دبیرکل جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین که هم اکنون سه سال است در زندان بسر می‌برد، توسط دادگاه رژیم آل خلیفه 5 بهمن برگزار شد.
شیخ علی سلمان به دنبال انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، سه سال پیش بازداشت و به تحمل ۴ سال حبس محکوم شد که سال آینده مدت محکومیت وی به پایان می‌رسد.
رژیم آل خلیفه در نظر دارد با پرونده سازی و محاکمه مجدد شیخ علی سلمان این بار به اتهام واهی 'توطئه و جاسوسی برای قطر به منظور سرنگونی رژیم بحرین'، از آزادی و حضور او در میان مردم این کشور جلوگیری نماید؛ به ویژه آن که انتخابات آتی مجلس بحرین نیز نزدیک است.
رژیم آل خلیفه به دنبال کشمکش با قطر شیخ علی سلمان را متهم نموده که در سال ۲۰۱۱ (۷ سال پیش)، طی تماس‌های تلفنی با نخست وزیر اسبق قطر، پروژه سرنگونی رژیم آل خلیفه را دنبال کرده و برای قطر در خصوص اطلاعات سری و نظامی بحرین جاسوسی می‌کرده است.
شیخ علی سلمان در جلسه قبلی دادگاه خطاب به قاضی گفته بود که صدای ضبط شده از مکالمات بین من و وزیر خارجه سابق قطر (که دادگاه به آن‌ها استناد نموده) کامل نیست و قسمت‌هایی از آن حذف شده است و قسمت‌های حذف شده در خصوص واسطه گری (بین نظام بحرین و مخالفان آن) و زمینه سازی برای گفتگو بوده است.
خاورم** 1453*1275

انتهای پیام /*

نظر شما