شناسهٔ خبر: 24202469 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش 16 درصدی چاقی دانش‌آموزان با هر یک ساعت تماشای تلویزیون

بنابر نتایج تازه‌ترین بررسی‌هایی که صورت گرفته است، هر یک ساعتی که دانش‌آموزان تلویزیون تماشا می‌کنند، احتمال چاقی آنها در نوجوانی و بزرگسالی را 16 درصد افزایش می‌هد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، بنابر نتایج تازه‌ترین بررسی‌هایی که صورت گرفته است، هر یک ساعتی که دانش‌آموزان تلویزیون تماشا می‌کنند، احتمال چاقی آنها در نوجوانی و بزرگسالی را 16 درصد افزایش می‌دهد. 

این بررسی که توسط محققان دانشگاه مونترال انجام شده است، حکایت از آن دارد که کودکان به ازای هر یک ساعت تماشای تلویزیون، 13 درصد بیشتر مواد غذایی ناسالم مصرف می‌کنند، دیرتر می‌خوابند و صبح‌ها به سختی به مدرسه می‌روند و در نهایت منجر به کاهش تعهد آنها به آموزش و یادگیری درس و مدرسه می‌شود. 

پژوهشگران می‌گویند این مطالعه نشان داد، بچه‌هایی که در طول یک روز یک الی 2 ساعت تلویزیون نگاه می‌کرده‌اند، احتمال چاقی و افزایش وزنشان حدود 32 درصد بیش از بچه‌هایی بوده که کمتر از این مدت جلوی تلویزیون بوده‌اند و هرچه مدت استفاده از این وسیله بیشتر بوده احتمال چاقی بچه‌ها هم افزایش پیدا کرده است.

ایزابل سیموناتو، نویسنده اصلی این تحقیق، گفت: «تماشای تلویزیون عادت ناسالمی است که عدم توجه به آن می‌تواند خطرات متعددی در بزرگسالی دانش‌آموزان پدید آورد».

ایزابل با بیان اینکه چاقی در سنین کودکی می‌تواند منجر به چاقی در بزرگسالی شود، گفت: 40 الی 90 درصد کودکان چاق در بزرگسالی از چاقی رنج خواهند برد؛ با پیشگیری از چاقی در سنین کودکی و نوجوانی می‌توان از چاقی بزرگسالی و پیامدهای ناشی از آن جلوگیری کرد.

دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته، اختلال عضلات اسکلتی، کبد چرب و انواع سرطان از جمله پیامدهای چاقی است. 

انتهای پیام/

نظر شما