شناسهٔ خبر: 24202277 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارائه خدمات پزشکی به بیماران با تولید نرم افزار‌ها

فراگیری نرم افزار‌های تلفن همراه در جوامع سبب شده خدمات متنوعی در این بستر‌ها تعریف شود، ارائه خدمات مختلف پزشکی به بیماران یکی از این موارد است که به همت محققان ایرانی بومی سازی شده است.

صاحب‌خبر -

ارائه خدمات پزشکی به بیماران با تولید نرم افزار‌هابه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ​­در حاشیه برگزاری اولین همایش داروسازی نوین به منظور آشنایی پزشکان کشور نرم افزار موبایل انکولینک معرفی شد.

این نرم افزار موبایل تنها نرم افزار موبایلی است که در زمینه خدمت رسانی به افراد مبتلا به سرطان، طراحی و تولید شده است.

انکولینک (oncolinq) از جامع‌ترین نرم افزار‌ها در حوزه خدمت رسانی به افراد مبتلا به سرطان است که راهنمایی کامل برای پزشکان، پرستاران، عوامل داروخانه و … است.

این نرم افزار شامل ۷ بخش اصلی پزشک، پرستار، بیمار سرطانی، همراه بیمار، کاربر داروخانه، شرکت پخش و بازدید کننده است که دسترسی‌های متنوعی را برای کاربران فراهم کرده است.

مهم‌ترین بخش این نرم افزار موبایل امکان تبادل نظر میان پزشکان بر سر موارد و عوارض بیماران سرطانی است که این تبادل نظر می‌تواند از طریق عکس، فیلم و صوت و متن انجام شود.

در بخش پزشک، پزشکان می‌توانند از اخبار حوزه سرطان و پروتکل درمانی آن آگاه شوند و در بخش تالار گفتگو مسائل خود را با دیگر پزشکان مطرح کنند.

همچنین در بخش بیماران امکان آشنایی بیشتر با انواع سرطان، دارو‌ها و محصولات سرطانی و موارد استفاده آن بیشتر فراهم شده است.

این نرم افزار نخستین بار با عنوان سبحان با تلاش محققان ، شرکت دانش بنیان MTeam طراحی شده و گام مفیدی در جهت تولید محتوای فاخر در حوزه پزشکی با استفاده از توان متخصصان داخلی برداشته است.

 

نظر شما