شناسهٔ خبر: 24202136 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از محمدجواد ظریف

موسویان: ظریف در مواجهه افکار عمومی با زبان صلح‌ و در ملاقات‌ کاری تهاجمی برخورد می‌کند

موسویان گفت که ظریف هم‌زمان که در بیان مواضع علنی کشور قاطع است، سیاست‌های صلح‌طلبانه ایران را نیز به رخ جهانیان می‌کشاند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
رهبر انقلاب روز یک‌شنبه در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی تبریز با اشاره به سود نبردن کشور از اتکا و اعتماد به خارج در برجام و مذاکرات هسته‌ای افزودند: ما نتیجه اتکا به خارجی‌ها را در قضیه برجام مشاهده کردیم و در قضیه مذاکرات هسته‌ای به آنها اعتماد کردیم اما سودی نبردیم البته خوشبختانه مسئولان برخورد خوبی با این مساله دارند و وزیر امور خارجه که باید از او تشکر کرد، با خباثت آمریکایی‌ها و به نعل و به میخ زدن اروپایی‌ها، برخورد خیلی خوب و قوی دارد که این راه باید ادامه یابد.

رهبر انقلاب گفتند: باید از بیگانه بهره برد اما نباید به او اعتماد و تکیه کرد چرا که از راه‌های مختلف بر سرنوشت کشور مسلط ‌می‌شود و همه مسولان باید این مساله بسیار مهم را در کانون توجه داشته باشند.

عضو پیشین شورای عالی امنیت ملی کشور در گفت‌وگو با ایسنا درباره اظهارات رهبری و اقدامات احتمالی ظریف در برخورد با اروپایی‌ها و آمریکا در بحث برجام گفت: اصولا با کسانی که در مواضع علنی، با زبان زور و تهدید با ایران حرف می‌زنند باید هم محکم و قاطع جواب‌شان را داد تا دچار توهم نشوند و هم سیاست‌های صلح‌طلبانه ایران را به رخ کشید تا افکار عمومی جهان، طرف جنگ‌طلب را بشناسد که آقای ظریف این قاعده را به خوبی رعایت کرده است.

وی ادامه داد: البته در بسیاری از مواقع شخصیت‌هایی که در مواضع عمومی تند، رادیکال و تهاجمی جلوه می‌کنند، در مذاکرات خصوصی نرم و منعطف هستند و بالعکس شخصیت‌هایی که در مواجهه با افکار عمومی جهان با زبان صلح صحبت می‌کنند، در ملاقات‌های کاری خصوصی، هم تهاجمی برخورد می‌کنند و هم راه‌حل پیشنهاد می‌کنند که آقای ظریف از نوع دوم است. از این رو ممکن است تقدیر مقام معظم رهبری از آقای ظریف به خاطر این دو ویژگی باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما