شناسهٔ خبر: 24201925 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نشست «نگاهی به نامزدها و برندگان جایزه گنکور»

روابط عمومی برنامه

نشست «نگاهی به نامزدها و برندگان جایزه ادبی گنکور» دوشنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۵ در سالن استاد شکویی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در این نشست که با حضور رایزن فرهنگی سفارت فرانسه برگزار می‌شود رمان‌های «باخیتا»، «هنر از دست دادن» و «دستور جلسه» مورد بررسی قرار می‌گیرند.
بر اساس خبر رسیده، نشست ششمین دوره جایزه گنکور شرق در بیروت و توسط دفتر منطقه‌ای آژانس بین‌المللی فرانکوفونی لبنان در آبان سال۱۳۹۶ برگزار شد و دانشجویان دانشگاه‌های مشرق‌زمین از جمله دانشجویان زبان فرانسه دانشگاه‌های ایران (تهران، تربیت مدرس)، مصر (اسکندریه- قاهره)، عمان، اردن، عراق (موصل و کرکوک)، لبنان (بیش از چهار دانشگاه)، امارات متحده عربی،جیبوتی، سودان، سوریه، یمن و  فلسطین، به عنوان اعضای هیئت داوری، طی جلسات بحث و بررسی به انتخاب اثر برنده این جایزه پرداختند.
در سال ۲۰۱۷ برای اولین‌بار دانشگاه تربیت مدرس و گروه زبان فرانسه این دانشگاه، در این رقابت ادبی که در این دوره  با موضوع «بینا فرهنگی» برگزار شد شرکت کرد. داوران دانشجویی، با مشاوره و راهنمایی دکتر رویا لطافتی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، به مطالعه و بررسی مجموعه رمان‌هایی پرداختند که برای دریافت جایزه نامزد شده بودند.
هیئت داوران جایزه گنکور شرق دانشگاه تربیت مدرس متشکل از دانشجویان دکترای آموزش زبان فرانسه شامل مطهره مرادیان، شیواواحد، الهام علیزاده، فریبا یعقوبی، سارا سدیدی، بیتا هاشمیان‌نژاد، راضیه صادق‌پور و سیده یاسمین سجادی بودند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما