شناسهٔ خبر: 24201874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پایان هجدهمین رقابت های سنگنوردی؛

برترین های مسابقات سنگنوردی ایران در زنجان مشخص شدند

زنجان-هجدهمین رقابت های سنگنوردی انتخابی تیم ملی مردان ایران در زنجان که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزار شد، شامگاه یکشنبه با معرفی سنگنوردان برتر به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزاش خبرنگار مهر، این رقابت‌ها در رده سنی آزاد و رشته‌های سرعت، سرطناب (لید)، بولدرینگ و ترکیبی (Combined) از ۲۶ تا ۲۹ بهمن جاری در سالن اختصاصی سنگنوردی و سالن ۶ هزار نفری امام خمینی (ره) واقع در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان، برگزار شد.

در گروه سنی نوجوانان B- سیدرضا تقی پور از خراسان رضوی عنوان نخست را کسب کرد و  محمد یوسفی و سیدعلی رشید آبادی هر دو از خراسان رضوی عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

در گروه سنی نوجوانان A- عنوان نخست به علیرضا پیله فروشان از قزوین رسید و علی طاهری ویس شوشتری از نفت امیدیه اهواز و  علی سلیمیان از اصفهان  به تریب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

در گروه سنی جوانان عنوان نخست به  محمدامین نوری از زنجان رسید و  محمدحسین داورزنی از تهران دوم شد و حسام الدین کشاورز قاسمی از قزوین در جایگاه سوم رقابت‌ها ایستاد.

عنوان قهرمانی گروه سنی آزاد را حمیدرضا توزنده جانی از خراسان رضوی کسب کرد و محمدعلی آقا داودی از اصفهان و متین بیات از همدان عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

همچنین در مسابقات رشته های سرعت، سرطناب (لید) و بولدرینگ نیز به ترتیب طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه برگزار شد در رشته سرعت، علی نجفی از زنجان عنوان قهرمانی را کسب کرد و حمیدرضا توزنده جانی از خراسان رضوی مقام  دوم مهدی علیپور از قزوین عنوان سوم را کسب کرد.

رضا کلاسنگیان از گلستان،  امیرحمزه پور شفیعی از کرمانشاه و محمدصادق یوسفی از زنجان نفرات برتر رشته سرطناب (لید)هجدهمین رقابت های سنگنوردی انتخابی تیم ملی مردان ایران در زنجان بودند.

در رشته بولدرینگ نیز سیدمهدی حسینی رنانی از البرز عنوان نخست را کسب کرد و سعید کرامتی نیا از خراسان رضوی و متین بیات از همدان به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

همچنین مسابقات سنگنوردی بانوان طی روزهای ۲۲ تا ۲۵ بهمن جاری با حضور سنگنوردان منتخب از استان های مختلف ایران در چهار رشته 'سرعت، سرطناب، بولدرینگ و ترکیبی' برگزار شد و در رشته سرعت محیا دارابیان از زنجان عنوان قهرمانی را کسب کرد و الناز رکابی از زنجان و کبری کلزایی فرد از هرمزگان عناوین دوم و سوم رقابت ها را کسب کردند.

الناز رکابی از زنجان عنوان نخست رشته سرطناب مسابقات سنگنوردی بانوان را کسب کرد و  محیا داربیان از زنجان و  فاطمه پوربحری از تهران در جایگاه های دوم و سوم این رقابت ها ایستادند.

در رشته بولدرینگ الناز رکابی از زنجان و محیا دارابیان از زنجان و سیده افسانه میراحمدی از اصفهان عناوین اول تا سوم را کسب کردند. در بخش ترکیبی رده سنی نوجوانان B: فاطمه پوربحری از باشگاه ویراک، شیما رستگار از زنجان، آناهیتا آریانفر از باشگاه ساسان برترین این بخش شدند.

در رده سنی نوجوانان A: عنوان نخست را ثنا عزیز زنجانی از زنجان کسب کرد و  ملیکا راحمی حقیقی از خوزستان و  فاطمه زرین آبادی از باشگاه داوودی دوم تا سوم شد . در
رده سنی جوانان نیز مقام اول را مینا آرمیده از زنجان کسب کرد و  شقایق اسکندری از فارس و  ساحل مایلی از اصفهان دوم و سوم شدند.

رده سنی آزاد، مقام اول را  الناز رکابی از زنجان به خود اختصاص داد و سیده افسانه میراحمدی از اصفهان در جایگاه  دوم  ایستاد و  محیا دارابیان از زنجان سوم شد.

هیجدهمین دوره رقابت های سنگنوردی بانوان و مردان ایران، در رده سنی آزاد و رشته های سرعت، سرطناب (لید)، بولدرینگ و ترکیبی (Combined) با هدف انتخاب نفرات برتر به منظور شرکت در اردوهای انتخابی تیم ملی به منظور انتخاب سنگنوردان برتر جهت اعزام به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ توکیو، برگزار شد.

نظر شما