شناسهٔ خبر: 24201656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از محمدجواد ظریف

موسویان: ظریف در مواجهه افکار عمومی با زبان صلح‌ و در ملاقات‌ کاری تهاجمی برخورد می‌کند

موسویان گفت که ظریف هم‌زمان که در بیان مواضع علنی کشور قاطع است، سیاست‌های صلح‌طلبانه ایران را نیز به رخ جهانیان می‌کشاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رهبر انقلاب روز یک‌شنبه در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی تبریز با اشاره به سود نبردن کشور از اتکا و اعتماد به خارج در برجام و مذاکرات هسته‌ای افزودند: ما نتیجه اتکا به خارجی‌ها را در قضیه برجام مشاهده کردیم و در قضیه مذاکرات هسته‌ای به آنها اعتماد کردیم اما سودی نبردیم البته خوشبختانه مسئولان برخورد خوبی با این مساله دارند و وزیر امور خارجه که باید از او تشکر کرد، با خباثت آمریکایی‌ها و به نعل و به میخ زدن اروپایی‌ها، برخورد خیلی خوب و قوی دارد که این راه باید ادامه یابد.

رهبر انقلاب گفتند: باید از بیگانه بهره برد اما نباید به او اعتماد و تکیه کرد چرا که از راه‌های مختلف بر سرنوشت کشور مسلط ‌می‌شود و همه مسولان باید این مساله بسیار مهم را در کانون توجه داشته باشند.

عضو پیشین شورای عالی امنیت ملی کشور در گفت‌وگو با ایسنا درباره اظهارات رهبری و اقدامات احتمالی ظریف در برخورد با اروپایی‌ها و آمریکا در بحث برجام گفت: اصولا با کسانی که در مواضع علنی، با زبان زور و تهدید با ایران حرف می‌زنند باید هم محکم و قاطع جواب‌شان را داد تا دچار توهم نشوند و هم سیاست‌های صلح‌طلبانه ایران را به رخ کشید تا افکار عمومی جهان، طرف جنگ‌طلب را بشناسد که آقای ظریف این قاعده را به خوبی رعایت کرده است.

وی ادامه داد: البته در بسیاری از مواقع شخصیت‌هایی که در مواضع عمومی تند، رادیکال و تهاجمی جلوه می‌کنند، در مذاکرات خصوصی نرم و منعطف هستند و بالعکس شخصیت‌هایی که در مواجهه با افکار عمومی جهان با زبان صلح صحبت می‌کنند، در ملاقات‌های کاری خصوصی، هم تهاجمی برخورد می‌کنند و هم راه‌حل پیشنهاد می‌کنند که آقای ظریف از نوع دوم است. از این رو ممکن است تقدیر مقام معظم رهبری از آقای ظریف به خاطر این دو ویژگی باشد.

انتهای پیام

نظر شما