شناسهٔ خبر: 24201623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

در واکنش به دخالت‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان؛

جمعی از روزنامه‌نگاران باسابقه لرستان از شرکت در انتخابات خانه مطبوعات انصراف دادند

جمعی از روزنامه‌نگاران باسابقه لرستان به دلیل دخالت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حذف برخی چهره‌های رسانه‌ای استان جهت کاندیداتوری، از شرکت در انتخابات خانه مطبوعات لرستان انصراف دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، جمعی از روزنامه‌نگاران با سابقه لرستان، به دلیل آنچه دخالت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حذف برخی چهره‌های رسانه‌ای استان جهت کاندیداتوری عنوان شده است، به صورت گروهی از شرکت در انتخابات خانه مطبوعات لرستان انصراف دادند.

بر اساس این گزارش، علیرغم تذکر دلسوزان عرصه رسانه استان به مدیرکل و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، متاسفانه در اقدامی عجیب، نام برخی چهره‌های مطبوعاتی لرستان از لیست ثبت نام شدگان و کاندیداهای انتخابات خانه مطبوعات حذف شد که با واکنش اهالی مطبوعات روبرو شد اما، در جلسات مکرر برگزار شده، مقرر شد تا نام افراد باسابقه در لیست نهایی لحاظ شود که این امر تا امروز دوشنبه 30 بهمن 96 «روز برگزاری انتخابات الکترونیک» محقق نشد. لذا جمعی از روزنامه‌نگاران باسابقه لرستان برآن شدند تا در اقدامی اعتراضی، به صورت گروهی از شرکت در انتخابات خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان انصراف دهند.

چه کسانی انصراف دادند!

حسن نجفوند سرپرست روزنامه‌های ایران و جام‌جم در لرستان، امین ساکی سرپرست خبرگزاری موج در لرستان، حمید مریدی سرپرست روزنامه همشهری در لرستان، فرج اله مرادی صاحب امتیار هفته‌نامه فخر لرستان، شهرام شرفی خبرنگار روزنامه سراسری سایه، کرم ملک‌آسا سرپرست روزنامه همبستگی در لرستان، علی حسینی خبرنگار پایگاه خبری دلفان خبر، شراره زهراکار صاحب امتیاز هفته‌نامه یادگار امروز، حسینعلی حسینی مدیرمسوول روزنامه دلفون سلام و سجاد دالوند خبرنگار شاخه سبز، از جمله کسانی بودند که دقایقی پیش و قبل از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان لرستان «ساعت 10 صبح امروز دوشنبه 30 بهمن 96» اقدام به انصراف از کاندیداتوری انتخابات کردند.

این حجم از انصراف در حالی صورت گرفت که امین ساکی سرپرست خبرگزاری موج در لرستان، تنها کاندیدای بخش سرپرستان خبرگزاری‌ها بود و پیروزی او در انتخابات پیش‌رو قطعی می‌نمود اما، به دلیل حرکت در مسیر احقاق حقوق روزنامه‌نگاران استان لرستان، از کاندیداتوری انتخابات خانه مطبوعات لرستان انصراف داد.

در همین حال، طبق اطلاعات رسیده، با توجه به از حدنصاب افتادن کاندیداهای انتخابات خانه مطبوعات لرستان، قرار است برگزاری انتخابات متوقف و دسترسی سیستمی اعضا برای رای دهی مسدود گردد تا پس از تثبیت شرایط، این انتخابات در وقت مناسب‌تری برگزار گردد.

ارشاد اسلامی لرستان به وظیفه قانونی خود عمل کند

این در حالی است که اعضای خانه مطبوعات لرستان خواهان پرهیز مدیر و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هرگونه دخالت در انتخابات خانه و عمل به وظیفه قانونی خود که همانا بحث نظارت بر حسن انجام انتخابات است هستند.

خانه مطبوعات لرستان چندی پیش منحل شد

گفتنی است 2 بهمن 96 بود که علیرغم تذکر دلسوزان به مدیرکل و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و درپی دخالت و عدم برنامه‌ریزی صحیح از سوی این اداره کل، خانه مطبوعات استان لرستان منحل شد.

نظر شما