شناسهٔ خبر: 24201334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به همت اهالی صنعت چاپ انجام شد:

خریداری کانکس برای چهار مدرسه روستایی زلزله زده استان کرمانشاه

جمعی از اهالی صنعت چاپ با محوريت مدير عامل تعاونی لیتوگرافان، شرکت افست و شركت همتا چهار کانکس مجهز برای چهار مدرسه روستایی زلزله‌زده استان کرمانشاه خریداری کردند.

صاحب‌خبر -
 
غلامرضا شجاع؛ مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، با اشاره به همراهی و همدلی دست‌اندرکاران صنعت چاپ کشور برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه عنوان کرد: به دنبال تخریب مدارس زیادی در کرمانشاه فعالان صنعت چاپ کشور تصمیم گرفتند تعدادی کانکس‌ مدرسه برای اهالی روستاهای این استان تهیه کنند و با همت و همراهی همکاران توانستیم چهارکانکس مجهز به كلاس درس دفتر مدير ، سرويس بهداشتي، حمام و آشپزخانه خریداری کنیم.

وی ادامه داد: محل این روستاها در تعامل با سازمان نوسازی مدارس استان کرمانشاه و راهنمايي اتحاديه چاپخانه داران كرمانشاه  شناسایی و انتخاب شده است و شرط اين بود كه روستايي انتخاب شود كه صد در صد تخريب شده باشد.

وی افزود: هر کانکس مدرسه برای حدود ٢٢ دانش‌آموز ظرفیت دارد و در آن سرویس بهداشتی، آشپزخانه و یک اتاق اضافه به عنوان دفترمدير همراه كانكس پیش‌بینی شده است.


شجاع با بیان اینکه هزینه هر کانکس مدرسه همراه با سكوي و حمل و نقل آن حدود ۲۵ میلیون تومان تمام شده است، افزود: در تلاشیم با همراهی همکاران خود کانکس دیگری برای مدرسه روستای پنجم تهیه کنیم تا دانش‌آموزان در این روزهای بارانی و فصل سرما بتوانند در فضای خوب و مناسبی تحصیل کنند.

به گفته وی، این کانکس‌ها از مرغوب‌ترین اجناس و مواد اولیه استاندارد ضد سرما و گرما و زلزله ساخته شده‌اند و دارای بدنه دو جداله با بدنه دو جداره ضد زنگ و پ‍نجره دو جداره  است، كه اگر مناسب نگه داري شود حداقل ٣٠ سال قابل استفاده هستند.  علاوه بر آن برای هر کانکس دو بخاری خریداری کرده‌ایم تا مشکل سرما وجود نداشته باشد.

شجاع با اشاره به اسامی روستاهایی که این کانکس‌ها برای مدارس آن‌ها در نظر گرفته شده است، توضیح داد: روستای رمکی سرپل ذهاب، روستای دستک سرپل ذهاب، روستای کریم حاصله اسلام آباد و روستای چهارم بزودي معرفي مي‌شود. البته کانکس‌ها آماده حمل هستند ولي به علت بارندگي مسئولين استانی  خواسته‌اند در هفته آینده ارسال آن‌ها آغاز شود.

نظر شما