شناسهٔ خبر: 24200353 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هاینکس به دنبال چهارمین حضور در فینال لیگ قهرمانان

سرمربی کارکشته آلمانی به دنبال چهارمین حضور در فینال لیگ قهرمانان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از نشریه کیکر، بایرن مونیخ در این فصل با کارلو آنچلوتی کارش را شروع کرد ولی تیم این مربی شروع ضعیفی داشت و همین باعث شد تا در ابتدای فصل او از سمت خود برکنار شود و یوپ هاینکس که پیشتر اعلام بازنشستگی کرده بود، به عنوان سرمربی بایرن مونیخ به نیمکت این تیم برگردد.

یوپ هاینکس از پرافتخارترین مربیان فوتبال در آلمان است که تاکنون ۳ بار حضور در فینال لیگ قهرمانان را تجربه کرده است. کسب دو برد و دو قهرمانی و یک شکست حاصل ۳ حضور این مربی در فینال لیگ قهرمانان بوده است. اکنون در صورتی که این مربی بتواند برای چهارمین بار فینال لیگ قهرمانان را تجربه کند، فرصت این را دارد تا برای سومین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کند و به همین خاطر در زمره برترین مربیان یوفا قرار گیرد.

* ۱۹۹۸ رئال مادرید یک - یوونتوس صفر (ورزشگاه آمستردام)

شاید خیلی ها ندانند که هاینکس در رئال مادرید مربیگری کرده است. او نه تنها موفق به این کار شده است بلکه رئال مادرید را بعد از ۳۲ سال به قهرمانی در لیگ قهرمانان نیز رساند. او از تجربه بالای خود در بوندسلیگا استفاده کرد و توانست بایر لورکوزن را در یک چهارم نهایی و دورتموند را در نیمه نهایی شکست دهد تا به دیدار نهایی راه یابد. تک گل این بازی را پردراگ میاتویچ توانست به ثمر برساند تا هاینکس برای اولین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد.

* ۲۰۱۲ بایرن مونیخ یک (۳) - چلسی یک (۴)  (ورزشگاه آمستردام آرنا)

هیچ چیز برای یک آلمانی غمگین تر از این نیست که در خانه قهرمانی را از دست بدهد. آن هم در ضربات پنالتی که همیشه آلمانی ها در آن عملکرد خوبی دارند. این بار در فینال لیگ قهرمانان در حالی که همه چیز برای قهرمانی بایرن مونیخ در آلیانز آرنا فراهم بود و ابتدا این تیم با گل توماس مولر نیز پیش افتاد، دیدیه دروگبا بازی را به تساوی کشاند و در ضربات پنالتی نیز این چلسی بود که توانست به بزرگترین افتخار دوران خود دست یابد و برای اولین و تا الان آخرین بار قهرمان لیگ قهرمانان شود.  

* ۲۰۱۳ بایرن مونیخ ۲ - بوروسیا دورتموند یک (ورزشگاه ویمبلی)

یک فینال تمام المانی در ویمبلی برگزار شد و دو تیم آماده بایرن مونیخ و دورتموند برابر هم قرار گرفتند. یک فینال مهیج که موقعیت های گل زیادی داشت و می توان آن را از زیباترین فینال های چند سال اخیر دانست. در نهایت تیم هاینکس توانست با گل روبن نه تنها به قهرمانی بلکه به سه گانه دست یابند و موفقیت بزرگی را تجربه کنند. به این ترتیب هاینکس در کنار مربیانی چون مورینیو، گواردیولا و فرگوسن برای دومین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کرد.

حالا باید ببینیم این مربی آلمانی که از زمان حضور مجدد در این تیم توانسته بایرن مونیخ را متحول کند می تواند برای سومین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه و برای چهارمین بار تیمش را به فینال لیگ قهرمانان برساند یا خیر.

بایرن مونیخ در مرحله یک هشتم نهایی با قرعه به ظاهر راحتی روبرو شده است و باید برابر بشیکتاش قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما